Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Niclas Bernhardsson - 16 februari 2008 22:08

Bloggstart!

Jaha så var det äntligen dags att premiärskriva i bloggen fastän det var ett tag sedan jag registrerade mig. Normalt så brukar jag skriva lite på puls.se under min sida, jag heter Niclas_B där. Men nu tänkte jag alltså fortsätta här och kommentera gärna. Som jag skrivit i min presentation så är jag väl lite av en elitmotionär, vad det nu är, men nu har jag blivit skadad och tränar knappt alls så vi får väl stryka ovanstående epitet ett tag. Om det nu finns ngt som heter så? Hursomhelst så väntar jag på en knäoperation då jag skadade knät i somras och det är värt att poängtera att det inte är idrotssrelaterat, det är inte alltför många skador som är det för mig. Men det är ju många som tror. Nåväl, 15-17 kg mer än det brukar sitter på min kropp nu men det är är inget som syns så där jätteväl utan det är lite muskler också, som tur är. Med min bodybuildarbakgrund så bygger man lätt på sig då man lättar lite på uthållighetsträningen samt äter lite mer.


Nå, det får räcka om det, så länge. Då går vi till...


Melodifestivalen!

 Björkman är en gammal räv som gör lite som han vill så jag förstår tankarna om att det skapats en lite lättare delfinal för Carola och Andreas. Kikade lite på youtube och hörde deras låt där innan kvällens sändningar. Där lät de inte så övertygande men som vanligt så låter det lite bättre vid andra lyssningen.

Till låtarna då utan att ha jättekoll på deras namn och så....

Ola: Kände knappt igen honom, han imponerade inte och jag kommer inte ens ihåg låten så här i efterhand. Förstår dock att ungdomar lär rösta på honom. Hade honom som 3:a i min egen lista medans mina barn (Tim och Felix) hade honom som klar 1:a.


Lasse Lindh: Inget som berörde så mycket men inte heller helt åt pepparn. Kul kille med självdistans men som nog inte kommer att göra ngt större avtryck! Hade honom som 5:a


The Nicole: Lite svängigt men ändå rätt kasst. Vet dock inte vad som händer efter flera lyssningar...


Alexander Schöld: Nja, inget för mig men dock lite bättre än föregående.


Rongedal: Yeah! Här händer det grejer! Vilka röster och vilken känsla! Var dock lite orolig att svenska folket inte skall förstå vilka killar det är (vad uppblåste jag är då!) men det gjorde dem ju! :-) Låten växer och kan bli hur bra som helst, jag köper deras skiva direkt!! Under röstningen (ja, jag vet att det är töntigt att rösta men jag har nästan alltid gjort det....) så hade jag dem "bara" som 4:a. Glatt överaskad över att de gick direkt till final!!


Sanna Nielsen: Yes! Vilken tjej! Hon kan verkligen sjunga så man ryser! En riktigt bra låt men inte en fullpoängare. Man väntar bara på den dag hon en superhit, då kan hon bli riktigt stor, för sjunga det kan hon! Jag hade henne som 2:a, på gränsen till 1:a.


Andra generationen: Jag har tyvärr inte fått några reflektioner på musiksmak hos "nysvenskar" men kanske är det här ngt som fastnar hos några men själv misstänker jag att det är fok som röstar bara för att förstöra för jag tyckte att det var skitdåligt! Kanske är jag inskränkt men jag tror inte det. Jag är rätt öppen i min musiksmak men var det här bra? Nä, jag kan bara inte tror det! Måste lyssna av med en kille på jobbet som kommer från Bosnien, kanske att han har lite synpunkter. Kanske är det helt enkelt så att jag inte har så bra koll på musik längre... Börjar jag bli gammal? Fönt ja en körv, så höppa ja i älva...


Johnsn & Häggkvist: Kikade lite på youtube innan och intrycket där var ju rätt negativt och det lät även rätt mediokert. På själva melodifestivalen så lät det dock rätt mäktigt men jag tycker ändå inte att de passar så bra ihop. Tycker att Andreas fått alldeles för bra respons på sin lite småjobbiga röst. Måste erkänna att jag ändå hade som som 1:a, dock mycket svag sådan då både Sanna och Rongedal bjöd upp till dans. Rätt glad att jag fick fel idag! :-)


Kommentera gärna, jag brukar ha rätt! ;-)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards