Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Niclas Bernhardsson - 18 februari 2008 09:38

Sicklingskunder

Nu börjar Vasaloppen närma sig vilket innebär ett markant ökat andel sicklingskunder. Jag sicklar alltså bl.a skidor åt längdskidåkare. En sak som jag har reflekterat över är att en väldigt stor del av kunderna är chefer eller rent generellt ganska välutbildade personer. Det verkar som att de har lättare att greppa att det faktiskt är onödigt och ibland t.o.m kontraproduktivt, som det så fint heter, att glidvalla. Man träffar många olika människor och det blir alltid en hel del prat om ditten och datten men förstås mest om skidåkning. Jäkligt skoj faktiskt men nu är jag rätt öm i mitt högra pekfinger då jag använder det som sicklingsstöd. Borde börjar sickla med handskar istället. Om inte annat så lär jag ha handskar på mig då jag demonsterar uppe i Mora. En kund skällde jag ut lite grand då han ruggat upp fästzonen alldeles för hårt. Jättefina skidor men som han nästan förstört med sin ovarsamma ruggning.


Övrigt

Sen var det en hel del bokföring men jag lyckades slita mig till slut så jag kom i säng strax efter 11 vilket ändå får ses som en framgång. I morgon, tisdag, så har jag nog bara en sicklingskund inbokad men det är en kompis till mig så jag hoppas få lite tid till fika och snack!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards