Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Niclas Bernhardsson - 4 mars 2008 18:31

Posten

Ibland blir man rätt förundrad och ganska ofta blir jag det över Postens logistik! Som idag då en kund ringer mig runt klockan fem på dagen och vill ha lite varor. Och det är inga småsaker vi pratar om utan rätt stora saker som en rotoborste och ett handtag till det samt en riller. Och nu frågar väl vän av ordning vad det är och för att sammanfatta det hela så kan vi säga att det är skidsaker, prylar för att få till ett riktigt bra skidglid. Hursomhelst så undrar han när han kan ha produkterna och när jag svarar att han har sina varor imorgon så rycker jag nästan till själv. Jag menar, jag skickar alltså prylar över hela Sverige och får man bara iväg dem till den lokala posten, i lilla Vagnhärad, innan klockan 18:00, så har de alltid sina produkter dagen efter och då pratar vi om hela Sverige! Jag har kunder alltifrån Kiruna, Övertorneå och förstås ned till Malmö. Vart det än skickas så har kunderna alltid varorna dagen efter jag skickat iväg dem. Är det inte otroligt? Häpnadsväckande skulle jag vilja säga. Det skulle vara rätt kul att få det hela förklarat för sig fast jag har förstås ett ganska stor hum om hur det går till. Men att det fungerar så bra är rätt otroligt. Undrar hur många otroligt fantastiska superlativ jag har använt nu! :-)


Tanden...

Asch! Jag var och lagade en tand som hade gått sönder för ca. 1 månad sedan och nu har den pajat igen! Hmm, det blöder och irriterar. Det är väl plomben, eller vad det heter, som strular... Den här gången skall jag inte gå så länge med det onda!

Av Niclas Bernhardsson - 4 mars 2008 14:33

Knälåsningar

Dagen började inte så bra då jag fick låsningar i knät under morgonen. Så det haltades och gnyddes. Det kanske kom efter den långa bilfärden hem i söndags kväll för igår gjorde jag ingenting särskild. Men jag skall ju in till läkaren den 13:e så det är bara att vänta.


Gemensam ekonomi

En bakfull Malin Berghagen och hennes kollega i radion (Lugna Favoriter) pratade om gemensam ekonomi och den manlige radioprataren tyckte det var helt otänkbart. Otänkbart är det även för mig men att INTE ha gemensam ekonomi med den man älskar. Iaf om det är ömsesidigt. Nästan från dag 1 då jag och Ullis blev ihop så hade vi nog gemensam ekonomi och nu har vi varit tillsammans i ... måste tänka... över 17 år, i sommar firar vi 18 år. Har man respekt för varandra så förstår man att om den andre köper något till sig själv. Den personen har förstås, utifrån sina preferenser, känt och tyckt att det är bra inköp eller vad det nu må vara. Skulle aldrig lägga mig i, iaf inte för mycket, om hur viktigt en sak är för ngn annan. Det kan ju bara den veta. Man kan förstås ha åsikter men aldrig att jag skulle bestämma över vad Ulrika köper. Bor man ihop och älskar varandra så borde det funka utmärkt. Nåja, för oss har det fungerat helt smärtfritt men det kanske det inte gör för alla.


Bakfull Malin Berghagen

Ett större problem är väl att man skämtar om Malin Berghagens bakfylla! Det är ju nästan som att glorifiera alkoholen. Okey om man skämtar om det hemma, knappt det förresten, men i radion! Nu är det rätt många barn som lyssnar på Lugna Favoriter, som f.ö är en rätt schysst och behaglig kanal men som nu gjorde en djupdykning. Hoppas nu inte att barnen tycker det är häftigt med sprit!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards