Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Niclas Bernhardsson - 23 mars 2008 22:31

Skidträning!

Ullis och jag drog åter iväg till Hemus för lite skidträning och jag var supersugen på att köra på lite grand men det dröjde inte länge förrens ländryggen sade stopp! :-( Det krampade så fort jag försökte att diagonala och det blev lite småstopp efter backarna då det krampade rejält. Funderade på att vända men orkade mig fram till Eldris och vilade ngn minut. Det tog mig dryga 24 minuter dit och sen prick 23 minuter tillbaka. Sen fick det fasen vara nog. Såg sen ett gubbe komma med ett par gamla Fischer RCS där det satt ett tiotal skidmärkningslappar från Vasaloppet på. Givetvis blev jag lite intresserad, jag har själv 7-8 lappar på mina RCS men de är ju slut i belaget då jag stenslipat dem 4-5 ggr och sen haft de som demonstrationsskidor under 2 år. När han sade att de började ju bli slitna så fick jag påvisa för honom att det inte alls var så. De hade bara stenslipats i fabrik en gång och att då byta ut dem fast han var så nöjd med dem är ju bara dumt och speciellt när dagens skidor generellt har sämre belag. Faktiskt så skulle jag vilja köpa dem men det är väl försent nu.


Latrinbesök...

Efter skidåkning och dusch så käkade vi lite gott. Efter det så gick jag och Ullis och diskade. Ser sen från fönstret att det står en yngre flicka och hennes mamma alternativt äldre syster utan latrinhuset, bägge av utländsk härkomst. Reagerar på att de inte har ngt med sig såsom latrinavfall och den äldre går in först medan den yngre typ håller vakt utanför. Efter ngn eller några minuter kommer hon sedan ut och skakar lite i byxorna och den yngre går in. Samma procedur upprepar sig då den yngre kommer ut. Undrar i mitt stilla sinne hur det där gick till! Där inne finns ju inget papper att torka sig med, för jag antar att det var toalettbesök som utfördes! :-0

Av Niclas Bernhardsson - 23 mars 2008 13:58

Melodifestivalen 2009!

Alla vet kanske inte att jag gillar att skriva låtar och nu kommer årets tok-vad från mig! Jag lovar att skicka in 5 (minst) låtar till Melodifestivalen 2009 och 2 st (!) skall med bland de 32 låtarna! Ja, det var det! Kalla mig knäpp om Ni vill men förhoppningsvis får Ni äta upp det senare! ;-)

Så nu är det full fokus på att få ordning på en hög låtar och senare leta vokalister så är du en grym sångare/erska med lika grym utstrålning så får du höra av dig! :-)


Torr fika på Helmes, i Mora!

Hela familjen B. var ute och spatserade i Mora idag och smet in på cafeét Helmes i Mora. Det brukar vara kanongott där men inte hade de visst inget nybakat. Tycker det är riktigt dåligt. Serverar man gammalt fikabröd? Fast lattén var supergod.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards