Alla inlägg den 12 april 2008

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2008 22:03

Nä, nu får det vara nog! Jag som nästan alltid varit i bra form (oops, det där lät) har sedan knäskadan kom tappat stinget rätt ordentligt. Knäskadan hindrar egentligen bara löpningen men ändå tappade jag motivationen så jag gick upp i vikt. Från en normal löpvikt på runt 71-73 kg, med 69,5 som lägsta vikt, så ligger jag nu på 89 kg fast allt är ju inte bara fett. Jag har ju en period som ganska seriös styrketränande bakom mig vilket gör att jag går rätt snabbt upp i muskler då jag sätter igång. Och tonusen på armarna verkar jag aldrig tappa. Och jag har ju faktiskt kört lite på gym det senaste halvåret då jag inte kunnat löpträna. Men nu är det alltså nog, jag tivs inte riktigt med kroppen som den är nu och skall gå ned till under 80 nu som första steg. Det är förstås inget problem att gå ned fort i vikt men till skillnad mot alla, i diverse svältbloggar (stackars personer!), så tänker jag göra det utan att förstöra min kropp genom att strypa för mycket på maten. Genom att "svälta" så tar man ju i första hand av muskelglykogenet och sparar på fettet. Det gör att man tappar fort i vikt och vill man ytterligare tappa i vikt fort så skippar man även kolisarna men nu skall vi vara smarta. Jag skall typ äta 300 kcal mindre än jag FÖRBRUKAR, vilket gör att jag får en sund och skön viktnedgång. I början så räcker det med att ta bort på det uppenbart onyttiga som för mycket kakor och bakelser! :-) Ett smart instrument är ju även att kolla av fettprocenten och för en själv så räcker en vanlig "motståndsvåg" alldeles utmärkt. Den visar förstås inte lika exakt som det egentligen är men den duger gott och väl. I normala fall så ligger jag strax under 10 % kroppsfett då jag är i riktigt bra form och nu är mina värden följande:


Vikt: 89,2 kg

Fettprocent: 22,1 %


Bild från bra form: http://web.telia.com/~u15653696/bilder/sideche.gif

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2008 19:41

Ah, bara 47 % anser att Zlatan är landslaget viktigaste spelare. Förstår inte folk fotboll. Om vi förutsätter att Zlatan, och alla andra, är på topp under kommande EM så är det givetvis så att Zlatan är den viktigaste spelaren, ingen kan som han ändra och bryta upp motståndarlaget. Det verkar inte som vi svenskar har förstått hans storhet riktigt! Visst kan Zlatan vara ur form men utan Zlatan har vi nästan bara en obefintlig chans att vinna EM. Med en skadefri Zlatan i form så är chansen mångdubbelt större.

Sitter fortfarande och väntar på hans autograf som en, som känner Zlatan, skulle fixa! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2008 19:25

Har nog aldrig haft en mer onödig omröstning men samtidigt så sjukt kul! ;-)Fortsätt att rösta!


Schulman igen!

Bert Karlsson börjar ju framstå som ödmjuk i en jämförelse. Jag börjar väl bli gammal men sjutton är det som är roligt egentligen. Jag vet mycket väl vad ironi är och brukar gilla sådan humor men här blir det helt plötsligt personangrepp. Asch, nu skiter jag i dem.

Bert, förresten! Ah, har alltid gillat den karln på ngt sätt. Han är ju riktigt rolig i det där Talang 2008. Det är humor och han kan vara hård men ändå rättvis på ngt sätt. Visst kan han vara lite elak också, ibland lite väl elak.


Syns vi på måndag?

Skall ha föreläsning om skidglid och visa upp Powerslide-sortimentet på måndag, i Vagnhärad. Kommer du? Kika in på Powerslide-länk om du är intresserad!

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2008 14:51

Gjorde ett litet större test med Powerslide´n idag och det gick jättebra. Åkte bort till ett par som är intresserade men mannen i huset, aka teknikfreaket, var inte hemma. Frun tyckte det såg bra ut och sprang genast upp på övervåningen då jag sade att jag skulle testa att åka nedför grusvägen som finns en bit ifrån. Det var klart läskigt men det gick ändå bra! Jag träffade henne senare och hon sade att hon var på språng för att hjälpa mig om jag hade ramlat! :-) Sen skatade jag bort till Häradsvallen och elljusspåret som finns där för att se om jag skulle se Ullis. Jag försökte köra lite på spåret men det var lite för blött och där går gränsen till var man köra Powerslide! Jag gick uppför den branta backen och körde sen nedför, med lite fart så rullar det lite bättre men det var lite ostadigt! :-) Ullis kom precis efter och hade sett mig börja rulla nedför backen. Pratade lite med henne och fortsatte sedan mot Trosa där jag vände vid Augustendal. En hel del intresserade kikade på. Det gick förvånandsvärt bra att skata och det kändes minst lika bra som att åka riktiga skidor, väldigt likt faktiskt. Vid ren stakning så slår Powerslide helt klart vanliga rullskidor och det lär bli kanon med den nya clap-skenan som kommer senare. Den ingår i de lite värre modellerna. Ah, kan knappt bärga mig. Det blev dryga 1,5 mil iaf och ett bra pass för mig. Sen tillbaka till Vagnhärad så åkte jag in i centrum och det var som om jag hade haft en lite hundvalp med mig. Både stora som små blev nyfikna på vad jag hade på fötterna! :-) Blev lite prat där och sen drog jag hemåt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards