Alla inlägg den 15 april 2008

Av Niclas Bernhardsson - 15 april 2008 21:24

Ullis och jag tog hojarna och drog runt kommunen vilket inte är lika långt som det låter då Trosa kommun är en ganska liten. Det var den vanlig rundan mellan Vagnhärad - Västerljung och därifrån till Trosa och hem till Vagnhärad igen.

Vagnhärad som förresten blev utsatt för rånförsök igår kväll. Jag satt vid datorn runt 23 igår och tyckte att det lät som en helikopter precis utanför. Det slutade aldrig att låta men tyckte att det var askonstigt om det skulle vara en helikopter på låg höjd mitt i mörkret. När jag sedan kollade ut på andra sidan så lös det ordentligt på ett ställe och jag tänkte att det väl vara ngn pump eller liknande som stod och gick. Det kanske hade varit läckage eller ngt. Men det var visst rånförsök och antagligen så var det polisen eller kanske rent utav bovarna jag såg. Ifall jag vetat det så kanske jag inte hade öppnat dörren på vid gavel för att kika efter...

Men till cykelturen idag då. Vi öppnade ganska hårt och tappade efterhand lite tempo och helt förklarligt så tappade Ullis orken på slutet. Jag själv fick mjölksyra direkt då jag skulle trampa ikapp då jag stannat för att svara i telefon. Efter det så tog jag kortare ruscher för att få känna på lite fart. Rätt skönt idag, det blev mycket prat på slutet, trevligt! Vi stannade på ett ställe och kollade in två älgar som stod och tittade på oss. Sen klampade de upp i skogen och vi trampade vidare. De stod på ganska behörigt avstånd, det är lite roligare då de är riktigt nära. Själv så höll jag ju på att köra på en älg i höstas som stod en meter ifrån cykelvägen. Jag upptäckte den alldeles för sent. Det visade sig senare att den var lite knäpp och de, jägarna, var tvungna att avliva den. Rätt trött idag så nu är jag lite halvnöjd efter dagens pass.

Av Niclas Bernhardsson - 15 april 2008 14:57

Visst, jag vet att det är svårt att sluta men varför börja och varför inte göra allt man kan för att sluta. Vet rökare inte om hur farligt det är?

Att komma med argument att man kan dö av det ena eller andra håller inte, varför vilja öka riskerna så mycket. Jag förlorade själv min pappa pga hans rökning och kan jag förhindra ngn att börja röka är jag mycket glad. Tvinga dig att se den här filmen om rökning...


http://www.youtube.com/watch?v=dn50mTEGnrU


Är det här vad du vill? Låt dina nära och kära slippa se dig dö i förtid pga rökning!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards