Alla inlägg den 17 april 2008

Av Niclas Bernhardsson - 17 april 2008 21:03

Jag är egentligen emot dödsstraff och lite av att vända den andra kinden till men jag är inte på ngt sätt säker. Varför skall ett sådant monster som Anders Eklund få leva vidare. Det är klart att vi inte har rätt att ta ngn annans liv men tänk Er själva. Det går inte ens att sätta sig in i Englas pappas situation eller för all del Pernillas pappa men han har ju haft mer tid att bearbeta sorgen.

Vem bestämmer?


Bilden på "Arbogabarnen" berörde mig så djupt! Vilken himla fin bild och den gör förstås så ont att se på då man vet att de inte finns längre.


Vad ger mördarna rätt att leva vidare? Vad tycker Ni?

Av Niclas Bernhardsson - 17 april 2008 20:45

Påven, Benediktus den XVI, har uttryckt sin bestörtning över de många pedofilerna i den katolska kyrkan. Det var på tiden, det gick väl inte längre att sopa det under mattan. Men vad f-n är det som står på? Borde inte prästerna vara de mest moraliska och rättförskaffade personerna som finns? Det handlar alltså om flera tusen präster som har polisanmälts för pedofili! Med mer kvinnor skulle pedofili minska.

Fritt fram för religion men tvinga inte på andra bara! Att man inte tror på Gud handlar ju mera om att man själv inte fått bevis för att Gud finns.


Av Niclas Bernhardsson - 17 april 2008 15:22

Ah, jag gillar lite udda personer, sådana som avviker från det normala och helst skall de inte veta om det. Men när det handlar om dålig hygien och så, då går det för långt. Stå upp för den du är, du är coolare om du inte gör dig till och försöker passa in. Men glöm inte duschen! ;-)


Kom på mig själv att jag längtade till helgen och att bland annat få se Körslaget! Ah, jag är en tönt! Men jag gillar det och jag gillar det programmet och allra mest gillar jag Talang 2008. Än så länge, om ett par år så är det nog uttjatat men just nu så är det inget som slår Bert och hans pack! Vem vinner Körslaget förresten? Ah, spelar ingen roll, just nu är det bara kul att titta på. Rösta kommer jag inte att göra, skulle vara för välgörenheten isf. Om jag får tippa så blir det nog... hmm, Brolle rider nog på den här SMS-historien ett tag till och han är ju rätt cool! :-) Det får bli han isf!


Dagens vers kommer från min låt Hjältar och Idoler:

- Vi är gudar för varandra, vi är hjältar och Idoler

- Vi är allt för oss alla, men jag är inget utan dig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards