Alla inlägg den 28 april 2008

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2008 21:54

Idag så skulle jag ha hand om fotbollsträningen för Tims lag fast den ordinarie tränaren var där. Tänkte att det är lika bra om jag ändå skall träna dem på måndagar. Och eftersom måndagen är lite vikt åt uthållighet så fick barnen börja med att springa 2 varv lugnt på elljusspåret för att därefter köra lite löpteknikträning innan det var dags för 4 tuffa backintervaller, det sista uppskattades verkligen av barnen.

Sen drog vi 3 x 10 utfallssteg på vägen tillbaka till planen och avslutade med lite halvt jobb och halvt gång, de var lite slitna. Sen provade vi en rätt avancerad övning och sen lite skotträning innan vi avslutade med att spela lite.

Tim, som brukar vara kräsen, tyckte att det var ett roligt pass men vi höll på i ca. 2 h! Kul! Jag var själv med på backintervallerna och sen i själva spelet.

Jag pratade även lite teknik och visade på några exempel som jag hoppas gav några lite aha-upplevelser.


Det var kul och gav mig lite ideér inför kommande SN-Boll då jag skall försöka ha hand om två lag men förhoppningsvis får jag hjälp av en duktig A-lagsspelare.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards