Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Niclas Bernhardsson - 12 maj 2008 19:59

He he, lite smågriniga men väldigt charmiga! Det är lite för mycket dataspel och smålunkande så jag har kört hårt med dem då jag har tränat dem, det är klart att det är lite smågrinigt men jag vet ju hur de mår efteråt. Så enormt nöjda är de och det är så skönt för en själv. Jag pratar förstås om Tims fotbollslag. Vi började med att jogga tillsammans i två synkade led för att känna på lagandan och för att lära dem att försöka få ett psykologiskt övertag innan match. Kör man synkroniserad uppvärmning så skapar det lite respekt, det är inte helt fel att starta en match med det i bagaget.

Efter det så körde vi lite löpskolning, det gjorde vi även i början på löpningen och när första varvet nästan var avklarat så lät jag de snabbare löparna dra iväg och passade själv på att dra ut på steget lite. Jag har knappt sprungit sedan förra året och var förstås väldigt löpsugen men nog kände jag lite ostabilitet i knät. Och efter farthöjningen så blev jag även rätt flåsig. Mot slutet av andra varvet så vänder jag för att kolla av hur det går för de andra och peppa dem. Många hade tappat tempo och gick emellanåt men en rackare var inte så långt bakom mig faktiskt. Sen när vi hade samlat ihop alla så körde vi lite backintervaller och det var en mäktig syn då vi startade typ varannan sekund och tryckte järnet uppför en brant backe. Då var det gnälligt men det tystade jag snabbt. Fyra stycken tuffa körde vi och efter det så körde vi 3 x 10 utfallssteg. Då var jag inte direkt populär!  He he, satan vad mjölksyra man hade i benen! Det gick ju inte att köra ngn teknikträning på det, jag har nog aldrig sett dem sparka så snett! :-)

Men till slut så blev det lite mer lekfull fotboll på en 7-mannaplan, det var en bra avslutning och vi tränade på att hitta positioner och gjorde det ganska bra. Jag stod dock mest och gapade på slutet!

Nu sitter man här med värkande knä!


Bilderna!

Hmm, jag utlovade ju bilder men inte har jag hunnit med det. Får nog dra ut och fota lite iaf så får vi se om jag hinner lägga ut några bilder.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards