Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Niclas Bernhardsson - 18 maj 2008 21:08

Är det bara jag som reagerar när folk pratar illa om än den ena och än den andra? Leif GW har ju spytt galla åt höger och vänster och nu säger han upp sig i protest. Vad har han egentligen gjort själv under alla år han uppburit professorslön? Tycker mest att han är upptagen med att skriva böcker. Alltså, han har varit professor sedan i början på 1990-talet! Och inte kommit ut med ett endaste forskningsresultat! Häpnadsväckande.

Han var väl på gång att få sparken och sade väl upp sig och passade på att fortsätta dela ut lite kängor. Nu kanske de har råd att anställa två patrullerande poliser iaf...


Såret började blöda!?

Usch, vad äckligt det kändes, helt plötsligt, nu ikväll, så känner jag att det rinner till i knät. Ser sen att det börjat blöda inne i knäet! Får ser vad som händer nu och om jag blir sämre. Ingen åverkan mot knäet eller någonting, jag bara stod upp. Lite lustigt! Men nu väntar sängen, jag är grymt trött!

Av Niclas Bernhardsson - 18 maj 2008 17:29

Vi ställde upp med två lag vilka var: HOT DOGS och Absolut Vagnhärare. Får väl flika in att jag inte hade någonting med lagnamnen att göra. Nåja, jag var med och styrde upp röstningen på "småkorvarna" iofs...

Som vanligt så var det en hel hög i Felix klass, dvs HOT DOGS, som ville ställa upp och det borgar för att är glädje i första hand som vi är ute efter men för den skull så höll de verkligen inte igen på krutet. Eftersom jag ju är relativt nyopererad och vi hade en annan förälder som jobbade i skolan, och som jag dessutom tror är inblandad i flickfotbollen, så fick han ta hand om den klassen. Jag gick iaf in och pratade lite om spelsystem och så. De körde även efter min mall som jag gjort upp och de verkade anamma mitt spelsystem.  Själv tog jag hand om Tims lag som vi tyvärr inte hade ngn hjälp med, förutom min kära fru Ullis då. Där var det bara Tim som normalt spelade fotboll och 2 st tjejer. Vi hade grym otur med en domare som dömde våra tre första matcher och jag vet inte vad han hade emot oss för vi gick verkligen in för att inte protestera och vi var typ bara tjejer och mindre till kroppstorleken. Han blåste allt emot oss fast vi tacklade schysst och försiktigt med bara axeln men när de större motståndarna helt enkelt använder hela armen och tryckte iväg våra tjejer till marken så blåste han inte... Jag brukar inte brusa upp och det gjorde jag väl inte nu heller men det är ju så jäkla tråkigt. I första matchen så verkade han dessutom ha en lillebror som spelade i motståndarlaget vilket ju inte var någon fördel för oss. Sen fortsatte han i nästan samma stil för att i den tredje matchen vara helt emot oss i allt vi gjorde. Jag tror helt klart att det berodde på att det var ett Nyköpingslag vi då mötte och jag var på väg till domaren för att påpeka det men tänkte att det bara skulle uppfattas som att vi var dåliga förlorare. Hursomhelst så mötte vi flera lag med många duktiga fotbollskillar och vi höll dem stången med våra dels skickliga spelare och dels för att vi använde planen på ett bra sätt och stod rätt så gott som hela tiden.  Den första matchen spelade vi 1-1 och resten förlorade vi med uddamålet och det är jag grymt stolt över. I den sista matchen, det var den fjärde, så fick vi 2 domare från Bissarnas (Nyköping) A-lag och de höll en jämn nivå. Då stod Tim och han var helt sjukt tuff, han slängde sig på allt och rusade fram mot stora starka killar som kom i full fart och slängde sig framför dem. De bombarderade med skott och vi föll med 1 mål mot noll. Fast vi hade flera frilägen som vi brände precis.


Jag såg Felix lag några gånger och han växte in som planens kung då jag såg honom. En gång i tiden så gjorde jag ju ett mål då jag dribblade från mittlinjen och lyckades gå förbi ändå till hörnflaggan och sen inåt för att fortsätta med att finta målisen. Det hade jag förstås talat om för dem...  Det gjorde Felix om förra sommaren men kör ju nu hela tiden med sådana där utflykter. Jag såg en idag då han började från vårat straffområde och fortsatte hela vägen med en massa finter och via deras hörnflagga, i princip, att gå inåt och försökta skjuta i mål. Det blev retur och där hade vi en som drog in den i mål. Kul. De hade det också tufft och fick respass tidigt men jag är riktigt nöjd med hur laget spelade, det som går att fila på är några småmissar definsivt och att de inte ställer om tillräckligt offensivt då vi har bollen under kontroll. Under matchen var jag dock tvungen att gå och säga till en funktionär att en ledare i andra laget gick in på plan för att säga till domaren, känns lite osmakligt.


Men det var en kul dag men alldeles för jobbigt om jag skall vara ärlig. Jag hade räknat med att vara mycket piggare efter operationen. Nu längtar jag efter sängen fast det börjar suga i magen, lutar åt hämtmat.


I informationsbrevet, från mig, så stod det att det skulle bli en lång dag och att vi måste räkna med att vara kvar till prisutdelningen som skulle bli runt 18:30. Hur kan föräldrar skicka med sina barn chips och ett äpple i matsäck? Eller ett paket Mariekex? Och inga pengar på det. Men hallå, vi drog iväg 07:00 från Vagnhärad!! Läser Ni det här och blir upprörda så får Ni bli det för jag tycker det är lite oansvarligt. Känns inte så vettigt och jag förstår att en kille var tvungen att stå över då han mådde dåligt! :-) En liten notis skall det iaf blir i ngt brev efter, har man dålig koll så kan det inte skada att bli lite upplyst och förhoppningsvis göra det bättre nästa gång.


Men hursomhelst så är jag grymt stolt över kämpainsatsen och det som de tog till sig i spelväg. Kul!

Av Niclas Bernhardsson - 18 maj 2008 17:22

Ah, vi kommer precis hem från SN-bollen och staplar oss in i huset då Tim ropar att Zlatan är med. Vi sätter oss tillrätta och ser Zlatan briljera och inte långt därefter så drar han in en strut! Det är ju magi! Killen har ju varit ifrån ett bra tag nu och kommer in och äger. Det lovar gott inför EM! :-) Jag visst väl att han skulle komma in och dominera, i hans fall så gör lite mindre matchande honom bara mera spelsugen och bra!

Lite synd att planen var vattensjuk men han höll ändå ifrån sig en hög med spelare som attackerade honom.  Och sen går han fri och missar men det dröjer inte länge förrens han får en ny chans och då slår han, från ett kanske svårare läge, in 2-0 och Inter-fansen exploderar på nytt och nu sprids ett härligt lugn över spelarna som dock inte slappnade av för mycket. All heder åt att de fortsatte spela och vågade gå på offensiven efter ledningsmålet.


Tack, Zlatan! Du får oss att hoppas på ett spännande EM!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards