Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2008 22:41

Knät är svullet och gör lite småont hela tiden och det tar lite kraft. Det i sin tur gör att jag blir lite småirriterad och har kort stubin. Nåja, det har inte inneburit att jag fått något utbrott eller så men jag känner mig helt klart arg på minsta småsak.

Ringde till en duktig sjukgymnast och försökte få en tid hos henne då jag ändå skulle åka till Stockholm men det var förstås kört. Skall prova med den lokala sjukvården i Trosa istället först, annars så skulle jag återkomma då jag inte fick gå utan att få hjälp, sade hon. Fast efter det så körde jag ganska bra med rehabträning. Sen var jag och Ullis på föräldramöte och fick både bli glad och lite irriterad. Barnen redovisade lite av sina yrkesmål och det var förstås kul men sen skulle man rösta om en utflyktsdag och det blev förstås lite orättvist men fröken gjorde vad hon tyckte var rätt. Kanske en småsak men jag blev sur men lyckades väl dölja det rätt bra. Jag menar! Skall man rösta om ett utflyktsmål så borde man väl få rösta på flera alternativ för att helt enkelt kora det som mest kan åka på. Och sen ville jag inte ställa till en scen då ett alternativ inte alls passade min son medan jag föreslog att ta bort ett alternativ som ett annat barn inte kunde vara med på. Jag tyckte att man även kunde rösta på vad man absolut inte kunde tänka sig att vara med på, det viktigaste var ju sammanhållningen och den blir ju lidande om flera barn inte kunde vara med. Nu försvann ju ett bra alternativ då det var två likande som ställdes mot varandra i första röstningen. Ja, ja, Ni hör mig va? Synd bara att man inte kunde kollade upp vilket alternativ som flest kunde vara med på. Demokratin är en lustig sak, liksom statistik kan man göra som man vill. :-) Sen var det två elever som inte var där som inte fick lämna sina röster medan en elev som ändå inte skulle åka röstade. Ha ha, vilka problem! Vi får göra något x-tra för vår son istället! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2008 14:54

He he, jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden då jag läste om att det gick åt skogen idag med rekordförsöket. Ballongen lossade från kabinen och flög iväg själv. Ah, sorry! Jag brukar inte vara så här taskig men som Ni säkert har läst av tidigare inlägg så tycker jag att det finns andra saker att lägga pengarna på. Michel uppges ha varit bedrövad, det kan jag iofs förstå.

Varför bryr jag mig då om det här? Jo men det är ju samtidigt intressant på något sätt. Ungefär på samma sätt som att K1 avskräcker så finns det ändå en tjusning i det. Det är lite så att jag skäms för det. Ja, Ni förstår säkert.

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2008 14:28

Nu har väl pyramidbolagen fått sina nya värsting - bidleaders.se!


Första intrycket är ju, förstås, att man tror att här kan man göra klipp och man ser skribenter som skriver om otroliga klipp de har gjort men betänk då att de får "gratisbud" om de lockar till nya budare.

Man höjer bara med ett öre per bud och kommer inget nytt bud inom t.ex 2 minuter så vinner man på det budet men i praktiken så kan man lika gärna köpa en lott för då är det mera chans att vinna då det iaf är lite uppstyrt av lotterilagen med en maxfördelning av vinsten till arrangören. Här inbringar en pryl som är värd kanske 15 000 ungefär 50 000 vilket gör en direkt vinst på 35 000 till Bidlead.se och de får också köpa in produkterna lite billigare som företag.

Jag är redan sedan tidigare skarpt kritisk till företag som ger utdelning bakåt i leden till tidigare värvare, vilket i praktiken innebär att endast de första i systemet gör någon vinst. Här går det ju till på ett annat vis, bortsett från "värvningen". Vissa av företagen, liknande Bidleader, har även gjort vissa spärrar som automatiskt lägger in bud ifall inget bud inkommit om det är för tidigt i budgivningen. Vet dock inte hur Bidleader gör är det väl värt att inflika. Nä, usch och fy! Akta Er för sådana här Budgivningssajter! Och det är säkert också bara de som lyckats som hörs! Spara pengarna istället!

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2008 12:23

Nä, det betyder det ju inte att man är för att man kommit upp på listan över de mest "populäraste bloggarna" men visst är det kul att det finns folk som läser vad man skriver. Lite blodad tand fick man, det måste jag erkänna, fast det är lååååångt ned på listan. Plats 100 för att vara exakt! :-)

Jag gillar att skriva lite om vad som händer och intressanta händelser i världen men vad vill du helst läsa om? Jag hoppas förstås att det är om träning och det runtomkring, typ att du själv är en vanlig motionär som vill förbättra dina tider och så. Nu har ju jag en bit tillbaka till min bästa form 2005 men vet jag att folk läser om min träning så kommer jag säkert att bli mer peppad.

En anledning till att jag kommit upp på 100:de plats är förstås också att jag skrivit rätt mycket på slutet och det betyder ju förstås inte att det jag skriver är bra, vilket jag ju iofs hoppas.

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2008 11:52

Igår blev försöket uppskjutet (!) pga dåligt väder men idag gör han ett nytt försök. Jag kan inte rå för det men jag kommer nog inte känna någon större sympati om det går åt skogen, visst dör han kommer jag förstås inte att jubla. Har man så mycket pengar så kan man väl göra något mer värdefullt med dem istället för att bara spä på sitt ego.

Nu har han ju iofs en specialdräkt som gör att han skall klara av påfrestningarna på vägen ned och det får mig in lite på en kommentar till inlägget "Förbjud Blade Runner". Jag tyckte att det skulle vara förbjudet att springa maraton med kryckor och skrev då att alla hjälpmedel borde vara förbjudna. Den som kommenterade var ironisk och tyckte att vi då även skulle förbjuda skor men det handlar ju även om sunt förnuft. Givetvis skall man få ha skor på sig då man springer maraton, vi går ju i skor för jämnan. Då är det väl mer relevant att fråga om våtdräktens vara i t.ex Vansbrosimningen! Där hade jag ju själv en stor fördel eftersom jag fick ett bättre flytläge med dräkten på.

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2008 11:36

Det har jag lärt mig är att om man får utbrott för en ganska simpel fråga så är det även annat som ligger bakom. Visst, vi kan inte veta allt hur Lasse Lagerbäck har det men blir han upprörd över en fråga om huruvida Ljungberg är självskriven i truppen så låter det ju inte så förtroendeingivande. Och apropå hans egen roll i landslaget så tror jag mer på aktiva coacher typ som Alex Fergusson eller varför inte José Mourinho, det finns säkert bättre exempel. Är det inte dags för förbundet att börja slanta upp lite för att locka stortränare? Jag är rädd att vi kommer att bli akterseglade snart men jag hoppas förstås att jag har fel. Det får kommande EM visa. Kval är en sak men visst borde vi nu ha spelarmaterial för att kunna slåss om medaljerna? Nu kör vi så det ryker!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards