Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Niclas Bernhardsson - 29 maj 2008 21:34

Hann med rätt mycket idag, faktiskt! Och det var förstås kul. Lite småtrött fortfarande men grymt sugen på att träna, skall dock avvakta ev. sjukgymnastbesök som jag skall försöka få till direkt imorgon. Sen är det lite annat som är i faggorna men det är bara att köra på, kommer dock att satsa på lite sovmorgon imorgon bitti. Känns som om jag behöver det.

Idag så hade jag blivit tillräckligt grinig för att gå och säga till dem som parkerar utanför vår trädgårdshäck. Kanske låter lite töntigt att vi inte vill att de parkerar utanför "häcken" precis men grejen är att det finns en stor fin parkering endast 25 meter ifrån. De verkade ta det bra och erkände att det var en dålig ovana. Nu hade jag dessutom klippt ned häcken ordentligt då den blivit ojämn men behövde jämna till den lite grand på ett ställe men det var ju stört omöjligt med bilar ståendes ivägen. Sen blir det problem för posten och underhållsfordon som t.ex sopbilarna. För att inte tala om säkerhetsrisken med mycket trängre passage samt att barn kan gömma sig och springa ut. Ja, Ni hör va! Jag har blivit en gnällig gammal gubbe då jag inte kunnat träna. Fast jag är rätt nöjd med att ha pratat av mig då det här parkeringsproblemet har eskalerat det senaste året. Börjar en parkera utanför häcken så kommer det genast flera, det är bara att hoppas att det blir samma effekt nu, fast tvärtom.

Jag avslutade dagen med att gå till grannen och prata och han bjöd på en härlig god och ljus öl. Sofiero, inte helt fel! Så där satt vi och pratade om allt möjligt och hade det trevligt!

Av Niclas Bernhardsson - 29 maj 2008 13:44

Idag blev jag kallad ett pucko av ngn "osynlig" skribent. Jag blev inte personligt anklagad men det gällde generellt de som försökte få få svältbloggare på andra tankar. Den ena sekunden så kallas man hjälpsam för att i nästan kallas för pucko! :-) Och inte kunde man skriva ngt i dennes blogg, förresten, då den var spärrad mot kommentarer. Men man skall göra det som känns rätt. Kan jag rädda en endaste person från ett helvete så kan jag stå ut med att kallas för pucko.


Och jo, vi försöker även att göra andra saker rätt men tycker att liv är ganska värdefullt. Och ibland så behöver man inte se personen på bild för att inse att den behöver hjälp.


http://osynlige.bloggagratis.se/2008/05/28/744438-pa-femte-plats-pa-bloggagratis-ligger/

Av Niclas Bernhardsson - 29 maj 2008 09:52

Släng alla tårtböcker och checka in det här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.914717


Alltså, jag har ju själv gjort några tårtor med några rosor på men det här? Jösses! Grymt gjort! Det finns mycket mera bilder och tips på länken ovan!

Av Niclas Bernhardsson - 29 maj 2008 09:25

Återigen har det stora fina landet i väst blivit upprört. Nu har det dykt upp nya "vågade" bilder på Disney-stjärnan. Och först idag så gick det upp för mig vem det var. Jag har ju själv råkat sett lite grand på "Hannah Montana" då man varit inne i något av barnens rum. Det är typiskt Disney, rätt småsött men ändå genialiskt i sin enkelhet. En singelpappa, givetvis snygg och alla singelmammors drömprins, dejtar, kanske lite mot sin vilja?, kvinnor och det blir missförstånd och det på barnens nivå. Se och lär liksom, rätt uppenbara fel där barnen själva får lära sig av misstagen.

Själv har jag iaf lärt mig att nästa gång ta kopia på texten innan jag får för mig att ladda upp en bild. Först så hade jag inte tänkt att lägga ut en bild men vad f-n! Vad är det att uppröras över? En fjorton, kanske femtonårig tjej som tagit några kort på sin mage och det lär ju många tjejer i den ålden gjort och det var dessutom till sin pojkvän och nu vet jag vad en del av Er tycker. Men det här är ganska oskyldigt och konstigt vore det väl om hon inte skulle vilja utveckla sin sexualitet lite.

Det som man skall bli upprörd över är istället hur ett land som USA, som har flera vapen än crocketspel i sina hem och med en president som rådfrågar Gud om han skall attackera Irak, kan vara så jäkla skenheliga. Inser de inte att hon, Miley, även har ett liv vid sidan om? Och så slänger vi ut några bilder! Håll i hatten, Sverige!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards