Alla inlägg den 31 maj 2008

Av Niclas Bernhardsson - 31 maj 2008 23:59

Och den söta tjejen är förstås min duktiga fru, Ulrika. Jag ville antingen köra lite Powerslide eller cykla lite och eftersom Ullis ville följa med så fick det bli cykling. Och lite orolig om knät var jag och det kändes lite grand i början, det måste jag medge. Men efter ett tag så kändes det inte så mycket alls och jag undrar om jag ens har känt något efter passet!

Vi körde lite halvhårt med några ruscher och Ullis hängde på ganska bra med sin MTB. En rolig sak man upplever då man inte cyklat på ett tag är hur högt man tycker man sitter på cykeln, man får ju nästan svindel! :-) He he, det är förstås en vanesak men att köra 30 mil om ett par veckor är ju bara att glömma med min obefintliga träning. Ja, såvida jag inte får Ullis att hänga med och att vi då får köra ett längre pass nästa helg som känns bra. Men det är väl bara att inse att det är omöjligt och på gränsen till idiotiskt!

Sen då vi kom hem så blev det en snabbdusch och så skickade vi barnen till affären för att handla lite kvällsgott. För efter det så ville de till deras morfar och hoppa lite på studsmattan. Hans fru hade dessutom bakat en smarrig smörgåstårta som man förstås åt för mycket av. Efter det så ringde vi till Kina-krogen, i Trosa, och tog upp lite hämtmat på vägen hem. Det smakade inte helt fel!

Känns skönt att vara på gång igen, nu är det bara att skynda lite försiktigt ett tag. Sen bara öka!

Av Niclas Bernhardsson - 31 maj 2008 11:11

Äntligen vågar de styrande ta i ordentligt! Nu väljer de stora galorna, Golden League och Super Grand Prix-tävlingarna att inte ta in de som tidigare varit avstängda för grova dopingsöverträdelser, dvs varit avstängda i minst 2 år. Det innebär att bland annat världsettan i 100 meter häck, och Ni som kan Er friidrott vet förstås att det är kvinnor vi pratar om då, inte kommer till start. Hon heter Damu Cherry. Skall jag vara ärlig så är det en ny bekantsskap för mig men har hon varit avstängd så är ju förstås det en del av förklaringen. Hursomhelst så är det här ett mycket spännande drag utav galaarrangörerna. Förhoppningsvis tar andra efter och då blir det liksom inte längre värt att försöka dopa sig, det blir helt enkelt för stor risk. Helst ser jag att det är livstids avstängning vid grov dopingsöverträdelse. Jag menar, det är ju inte fängelse vi pratar om och de kan säkert få ställa upp i rena motionslopp, om de nu skulle vilja det. Men tillbaka till tävlinsbanorna skall de f-n inte!

Av Niclas Bernhardsson - 31 maj 2008 08:52

Populäraste bloggarna

Har ju varit med på listan ett litet tag nu men börjar nu att falla ur den. Fick ju en peak med mitt inlägg om Carina Berg och hennes rakade huvud, tror jag hade 247 unika besökare den dagen, vilket ju var lite hårresande...


Cirkus Zlatan!

Ah, dokumentären, eller vad det nu är, om Zlatan, som Reneé Nyberg gjort, kommer nu imorgon på TV3, klockan 20:00 för att vara exakt. Det får vi, "Zlatanälskare", inte missa!

Nu är det bara dryga 10 dagar kvar och det börjar kännas! Niva och Bank, på Aftonbladets web-TV, har gjort allt för att hålla uppe pulsen, Niva har nog blivit min nya favorit, trots lite seg dialekt, med sina klockrena analyser. Och jag vet! Dialekten skall man ju inte haka upp sig på och det gör jag inte heller, den är faktiskt lite skön.

Men Zlatan var det. Visst har han väl behållit fötterna på jorden, så mycket som folk sliter och drar i honom så tycker jag att han gör det bra. Med folk runtomkring sig som han gillar så är han visst verkligen sig själv. Jag ser verkligen fram emot dokumentären imorgon! Och givetvis ännu mera till EM!


Klipphoppare överlevde fall från 600 meter!

Ja, det går att läsa i bland annat Aftonbladet men givetvis går det inte att överleva ett fall på 600 meter utan något som bromsar upp, såvida man inte har extem tur och landar perfekt i en snöfylld bergssluttning vilket jag tror att en som ramlade ut från flygplan gjorde en gång. Vad jag förstår så vecklade inte fallskärmen ut sig ordentligt men var går gränsen till att kalla det för att falla fritt? Hursomhelst så fick fallskärmen mannen att spinna rejält och han, den stackaren - en svensk för övrigt, vårdas nu i respirator. Tragiskt! Jag kan förstås att Basehopp, som det kallas, är förbjudet i en del länder.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2581898.ab


KISS!

Nja, har inte bäst-före-datumet gått ut nu? Fast nostalgi är ju aldrig fel. Det är bara att hoppas att de som gick på konserten är nöjda. Men de verkar ha sumpat den största hiten "I was made for lovin’ you". Det, och mycket mer, går att läsa om i Aftonbladet. Markus Larsson rescenserar.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2581917.ab


Zara Larsson - en värdig vinnare!

En härlig liten tjej med en stor röst. Jag det var ju ingen högoddsaren, den där lill härliga Zara. Och en svår låt valde hon men klarade av den riktigt bra. Men den jag verkligen vill se mer av är Seth, men han är nästan för bra, man kan ju bli lurad på vilket sätt som helst! Jodå, jag vill också se mycket mer av Zara och det kan man ju räkna med! :-)

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article2581427.ab


Dagen efter träningen

Känner av lite grand i knäet nu men det verkar inte vara så farligt. Tyvärr har jag också lite ont i halsen. Hmm, det är bland det värsta jag vet. Att vara förkyld alltså.


Bra bloggare

Har en fundering på att bedömma olika bloggare, typ göra en egen topplista allteftersom, det vore väl coolt? Men nu är det dags att logga ut, kliva upp ur sänge, fixa lite kaffe. Allt innan batteriet i den bärbara tar slut! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards