Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Niclas Bernhardsson - 8 juni 2008 22:41

Vaknade tidigt imorse och klev upp för att montera upp studsmattan. Felix låg och sov men jag fick hjälp av Tim och vi jobbade på tomten medan Ullis fixade iordning lite morgonfika och några presenter som ännu inte var inslagna.

Tyvärr så hör vi att Felix vaknar lite för tidigt och vi går in och skickar honom lite på skämt in i rummet igen. Sen går vi sjungandes in och gratulerar honom. Han fick någon film, en bok samt en pysselbok av oss och sen fick vi honom till fönstret för att beskåda den önskade studsmattan! Han blev riktigt glad och studsmattan har används flitigt idag. De har hoppat i timmar. Jag provade själv i någon minut men blev helt slut! Mamma Ullis visade oanade talanger och fixade rumphoppet utan problem! :-)

Sen kom gratulanterna i en strid ström och Felix blev riktigt glad. Ett år större och nu imorgon så blir han för första gången även gratulerad i skolan då de annars har lyckats fått in skolavslutningen innan han fyller år. Kul, det är han värd!

Och skyddet till studsmattan kunde vi ha varit utan. Det var på gränsen till för litet och dåliga förtöjningstampar. Undrar vad skydet gör för nytta förresten? Regnar det så blir det väl ändå fukt under och har man inte skydd så regnar det ju igenom och det blir fort torrt.

Men hursomhelst så var det en kul dag för Felix!

Nu väntar snart sängen!


Bild på födelsedagsbarnet - dock ej purfärsk bild. Killen med kroppskontroll!

Av Niclas Bernhardsson - 8 juni 2008 22:32

Ah, vet inte vad som händer men alla resultat i Safirens EM-tips verkar gå min väg. Innan Tyskland-Polen så låg jag på topp med 12 poäng av 15 möjliga och de efter mig hade 10 poäng (www.safiren.nu) Nu ser det ut som jag även prickar in den här matchen. Poodolski är riktigt grym och att han är född i Polen är ju förstås lite speciellt.

Riktigt kul match med två offensiva lag men efter det andra målet så tappade Leo Beenhakkers lag gnistan men det är ju lite förståeligt. Bättre att lägga krut på det som komma skall.

All heder åt den norske huvuddomaren, han var föredömlig men visst var väl Tysklands första mål en misstänkt offside?

Nu skall jag inte slå mig för bröstet för mycket men kul att ligga i topp på listan! :-) Synd att man inte spelade på tipset! ;-) Och frågar Ni mig så vinner Sverige mot Grekland men där kanske hjärtat styr för mycket! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards