Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Niclas Bernhardsson - 10 juni 2008 22:57

Alltså, det är ju lite svårt att tänka sig att Grekland är regerande mästare efter den här insatsen men ingen skugga nu över Sverige. Vi gjorde det bra och gick inte i deras defensiva fälla och så lyckades vi till slut även göra mål. Och vilket mål Zlatan gör! Likt Brolins väggspelsmål men det här var lite mer distinkt och lite mer mästarklass på. Helt osynlig var ju inte Zlatan men när han blixtrar till så kan det hända det mesta.


Och vilken tuff plan det verkar varit. Den sög fint och stackars Chippen! Nu lär det vara kört för honom i resten av mästerskapet. Skit! Han behövs verkligen!


Och vad hade jag tippat då! Jo, 0-2 till Sveriges fördel! Det är inte klokt! Jag drar ifrån i Safirens EM-tips. Hur mycket flyt kan man ha? De två närmast fick inte en poäng på Sverigematchen men däremot plockade de nog in en poäng på mig på Spanien-Ryssland. Ah, där var jag verkligen ute och cyklade! Jag trodde att Spanien skulle öppna försiktigt och vinna med 1-0. Vad fel man hade! Och vad dåliga Ryssland verkade! De hade svårt så fort det blev lite studs på bollen.


Spanien!

Spanien var bra, ingen tvekan om saken men många kom ändå inte upp i sin normala klass. Jag tyckte t.ex att Sergio Ramos inte var så framträdande som han brukar. Och Torres lyckades väl inte så bra som han brukar. Kan iofs ha glömt några saker.

Av Niclas Bernhardsson - 10 juni 2008 15:59

Så startar Sverige

Andreas Isaksson – Niclas Alexandersson, Olof Mellberg, Petter Hansson, Mikael Nilsson – Christian Wilhelmsson, Anders Svensson, Daniel Andersson, Fredrik Ljungberg – Zlatan Ibrahimovic, Henrik Larsson


Ja, nu kom jag varken Källström eller Sebastian Larsson med. Om huruvida Daniel Andersson är ett bättre val än Kim Källström - det återstår att se. Lagerbäck har ju bättre koll på det än vad vi har. Nu handlar det ju om att trilla boll samtidigt som vi inte ger grekerna utrymme på mitten.


Och det finns säkert läge att stoppa in ngn av de två nämnda herrarna senare.

Spännande med Henke som fått en viktig uppgift idag. Han skall både agera stoppkloss samt ta tillvara på ytorna som Zlatan skapar.


Undrar om det inte blir Chippen som blir utropstecknet idag! Vore väl kul!


Ah, vad spännande! Jag kan knappt vänta! Låt nu inte det här bli ett antiklimax! :-0

Av Niclas Bernhardsson - 10 juni 2008 15:43

Ah, vilken match!

Offside - var det första jag tänkte då jag såg Hollands första mål! På tv-bilden så såg man inte ens den italienska backen som låg bakom kortlinjen. Han upphävde ju offsiden iom att han kom dit under pågående anfall. Det var förstås korrekt dömt och det förstod förstås de italienska spelarna. Tänk vilket liv det skulle blivit annars! Nu förstod ju även publiken att det var korrekt dömt eftersom det inte blev några större protester.

Iom det målet så gick ju mitt 0-0-tips åt skogen men jag fick ändå en poäng även på den här matchen. Så trots att jag misslyckades med tippandet igår så utökade jag visst ledningen på Safiren-tipset. Men hur var matchen då?

I efterhand så är det lätt att säga att Holland körde över Italien men så var det ju inte. Spelmässigt så var det ganska lika men Holland hittade hela tiden luckor och visst saknades Cannavarro i den italienska backlinjen! Kan det ha varit så enkelt? Jo, jag tror det. Jag märker själv hur mycket en enda duktig spelare kan göra i ett ungdomslag och det blir lite samma sak nu. Och med tanke på vilken fart Henke får på sina lag så kanske, kanske! :-)

Såg Ni förresten att Ruud Van Nistelroy berömdes för att han försökte stå på benen vid sin första stora målchans? Han är ju den första som brukar lägga sig men nu trodde han ju att han skulle hinna ikapp bollen och han trampade ju lite snett vilket gjorde att han inte klarade av det. Så mycket till touch var det nog inte.

Säkert en svårdömd match men det svenska domarteamet gjorde det bra.

Av Niclas Bernhardsson - 10 juni 2008 15:36

Äntligen så släppte migränen som jag haft i över en dag nu. Det var nog en kombinationen av den lätta solstingen jag fick i söndags och att jag slarvat lite med sömnen. Inte så smart att raka huvudet och sitta ute i solen hela dagen... Nu idag så släppte det plötsligt, det var efter en kopp kaffe.

Sen var det fort hem och följa med Felix till frisören. Han är riktigt medveten om sig själv och de satt och diskuterade lite och han fastnade för en cool frisyr. Måste erkänna att han blev riktigt snygg!


Sen gick vi hem och jag bara ville ha lite kaffe och inte sjutton hade vi någon mjölk hemma! Hmm, det måste man ju bara ha! :-) Får väl släpa mig de 200 meterna till affären igen.


Fasicken vad spännande det blir med fotbollen ikväll! På ngt sätt så känns det som om det skall kunna gå vägen. Spelar vi på rätt sätt så borde vi kunna komma emellan de stora relativt sätt trögare grekiska backarna. Men men, de är ju trots allt regerande mästare... Fast Italien är ju regerande världsmästare och hur gick det för dem i öppningsmatchen! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards