Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Niclas Bernhardsson - 12 juni 2008 22:44

Hm, det var visst 0-0 som jag tippade mellan Österrike och Polen...

Så några 5 poäng fick jag förstås inte men väl 2 poäng varav 1 står för att det blev lika och sen 1 poäng för rätt målskillnad.


Så var det med den lyckan! ;-)


Nu börjar det hetta till i toppen på tipset! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 12 juni 2008 22:08

Kroatien - Tyskland

På den första EM-matchen idag så mötte Kroatien Tyskland och jag tippade 1-2 till Tysklands fördel men det blev tvärtom istället så jag fick min första nolla i poängtabellen (www.safiren.nu). Trist men det var inte många andra som fick någon poäng heller så det gjorde inte så mycket.

Hur var matchen då? Jag såg typ bara första halvlek då Felix skulle iväg på träning men tyskarna såg faktiskt lite tröga ut. På jobbet så har vi en tipstävling och jag tippade Frankrike mot Tyskland i final. Känns ju inte så lovande...


Österrike - Polen

Sen var det hemmanationen Österrikes tur att möte Polen och i skrivande stund så är matchen inte slut. Österriken öppnade chockerande bra och offensivt. De tog verkligen Polen på sängen och det dröjde säkert 25 minuter innan den värsta offensiven lagt sig men i vägen stod en Polsk supermålvakt. Kanske att det var lite klena avslut också. Och tror Ni inte att Polen gör ett mål på sin typ första riktiga målchans och dessutom så var den en klar offside! Tråkigt. Själv har jag tippat 1-1 men orken verkar försvinna från de unga österrikarna nu. Ah, nu har de hittat ny ork! Hoppas hoppas! Österrikarna är faktiskt värda att vinna då de satsat med hela hjärtat! Beundransvärt är ordet! 10 minuter kvar nu och lite av luften verkar åter gått ut ur österrikarna. Men kom igen nu!

Nu kom Tim in i rummet och är lycklig, han har förstås tippat 0-1! :-) Så minst en 5 poängare skall väl gå till familjen iaf. Det verkar gå mig ur händerna nu. 2 minuter kvar och Polen börjar ta väldigt lång tid på sig för att slå frisparkar.

Ha ha, det är ju inte klokt! Österrike får straff! Oh, stackars Tim men han vann ju förra årets Safirentips. Det är ju en liten tröst men jag förstår att han är lite sur nu.

Men hur mycket tur kan jag ha mitt tippande! Det finns ju inte! Fast å andra sidan så blev jag av med en 5-poängare på ungefär samma sätt igår kväll.

Summa summarum så var det en kul match att titta på och i synnerhet så var Österrikes start riktigt sevärd.

Av Niclas Bernhardsson - 12 juni 2008 21:55

Jag skulle ju ha lämnat blod i förrigår men alltför mycket kom emellan. Och eftersom Ullis skulle lämna blod idag så tänkte jag att jag nog kan få en tid idag istället.

Men först var det skolavslutning för våra två härliga barn och i år hade vi lite sämre tur med vädret eller så hade vi inte det förresten. Förra året var det stekhett och i år lite småkallt men dock inget regn.

Som vanligt så var det mycket sång, tal och lite skojerier från de två rektorerna. Inte riktigt högsta klass på något men en liten flicka sjöng den fina låten som går något så här: "För jag vill bli älskad för den jag är - ja, jag vill bli kramad för jag är kär". Då blev jag lite tårögd och jag var inte den enda.

Efter det så drog vi till Nyköping för att lämna blod och Tim ville dessutom köpa det nya fotbollsspelet - EM 2008.

Ullis har egentligen tid långt senare men vi får komma in och jag får lämna också. Det slutade med att bara jag lämnade då Ullis hade lite för lågt järnvärde. Jag har varit lite trött på slutet och igår så provsprang jag dessutom lite grand vilket gjorde att knäet svullnade lite. Hursomhelst så ser jag lite "stjärnor" då jag ligger och lämnar blod. Det går iaf bra och jag tar det lite lugnt ett tag då jag är klar.

Känns som man har gjort en god gärning, det är bra! Man måste trigga själen ibland! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards