Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Niclas Bernhardsson - 18 juni 2008 22:49

Ja, inte kunde man ju tro att det skulle bli sådan skillnad med Rysslands nr. 10 - Arshavin! Hela laget lyftes och de tog oss verkligen på sängen men även vid ordnade former så hade vi ingen riktig geist! Vi körde på några gånger men hade inget riktigt flyt. Vid ett par lägen så borde Zlatan fått tillbaka bollen men han verkade inte heller lika het och vågade inte ens försöka sig på några dribbelutflykter idag. Ljungberg vågade men klarade det inte ända fram. Nej, idag skall vi skämmas! Typ hela laget! Tror inte det var någon som får godkänt idag.

Usch, man känner sig helt tom! Jag känner mig nästan grundlurad då jag förleddes att tro att vi skulle spela skjortan av Ryssland men det blev tvärtom!

Fast på den här nivån så handlar en hel del om tillfälligheter och skulle vi fått mål på några chanser så hade det säkert sett annorlunda ut. Men just nu... Fy f-n! Så känner jag nu och jag känner mig nästan elak i kroppen! Grrr!

Och så är man helt körd på tipset på jobbet nu också! Grattis Hasse som nu ligger i slagläge. Han tippade iaf att Ryssland skulle vinna... Och eftersom vi tippade typ samma finallag så har jag ingen chans att komma ikapp honom på något sätt nu.

På Safirentipset så verkar alla ha tippat på ungefär samma sätt som jag så jag antar att jag fortfarande ligger i ledning. Spanien verkar ha vilat en hel del av sina toppspelare, annars så skulle de nog ha spikat igen. Nu blev det 2-1 och jag hade tippat 2-0.

Av Niclas Bernhardsson - 18 juni 2008 17:37

Ja, det var ju mest på skämt som jag lade ut den där omröstningen men ändå lite kul att se hur folk röstar. Jag försökte stänga omröstningen vid prick hundra röster men en röst till hann visst slinka igenom så det blev 101 röster som fördelade sig så här:


Men hallå! Hur snygg är du egentligen? Markera på en skala från 1 - 10 där 1 är typ. Jag är så ful så att spegeln går sönder då jag speglar mig och 10 är att t.o.m blodet börjar koka på dem som ser mig! Ta det för vad det är - bara en kul omröstning! :-)


1. 12 röster = 11,9 %

2. 5 röster = 5 %

3. 2 röster = 2 %

4. 5 röster = 5 %

5. 10 röster = 9,9 %

6. 17 röster = 16,8 %

7. 15 röster = 14,9 %

8. 11 röster = 10,9 %

9. 6 röster = 5,9 %

10. 18 röster = 17,8 %!


Kommentarer: Länge ledde nr. 6 och det kanske inte är konstigt eftersom många antagligen anser sig vara som snittet fast kanske liiiite snyggare! ;-) Och att många anser sig vara 10-poängare är ju lite festligt och får ju en att undra om det bara är på skoj eller om man faktiskt tror sig vara så snygg! Upp till bevis va? Ingen som törs länka till sin sida? ;-) Fast skönhet sitter mycket inombords och alla Ni som besöker min sida är förstås 10-poängare! ;-) Och inte skulle jag tro att hela 12 personer av 101 röstande är fula som stryk! :-)


Nä, nu har jag en lite annorlunda omröstning som är tänkt att jag skall ha som lite feedback så rösta gärna minst 1 gång/dag då det är en levande blogg.  Mer om den lite senare, snyggingar! ;-)

Av Niclas Bernhardsson - 18 juni 2008 10:08

Ibland så kan en rolig historia var mer än så! Läs den här:


GUD HÖR BÖN!

En man är ute och promenerar på en strand i Kalifornien och funderar över livet när han helt plötsligt utbrister: "Herre, uppfyll en önskan åt mig!"

Plötsligt fylls himlen av mörka moln över hans huvud och han hör Gud säga med mörk röst: "Eftersom du har försökt att vara mig trogen på alla sätt, ska jag uppfylla en av dina önskningar."

Mannen säger: "Herre, bygg mig en bro till Hawaii så jag kan åka dit när jag vill."

Gud svarade: "Din önskan är mycket materialistisk. Tänk dig hur mycket tänkande och arbete det krävs för att den ska gå att bygga. Tänk bara på pelarna som ska gå ända till botten på oceanen! Tänk dig hur mycket betong och stål det skulle gå åt! Jag kan göra det, men det är väldigt svårt för mig att uppfylla dina önskningar om så världsliga ting. Ta dig lite mer tid och tänk ut en annan önskan. En önskan som du tycker skulle ära och glorifiera mig.

Mannen tänkte en lång stund och till slut sade han:

"Herre, jag har varit gift och skilt mig fyra gånger. Alla mina fruar har sagt att jag är okänslig och inte bryr mig om dem. Jag önskar att jag kunde förstå mig på kvinnor. Jag önskar att jag kunde förstå hur de känner inombords. Jag vill veta hur de tänker när de vägrar prata med mig, varför de gråter och vad de menar när de säger: "ingenting".

Jag vill veta hur man gör en kvinna verkligt lycklig.

Efter ett par minuter sade Gud: "Vill du ha två eller fyra filer på den där bron."


Kvinnor och män tänker olika, det är lätt att glömma bort. Har man det i åtanke samt även har en viss förståelse för det så tror jag att många problem skulle kunnat undvikas. Med glimten i ögat så är ju historien ovan rätt rolig! :-) Kommunikationsproblem blir ju rätt uppenbara när familjen, med mannen vid ratten, är ute och kör bil då kvinnan, inte helt omöjligt mitt i ett samtal, plötsligt säger: - Där finns ett fik. Mannen ser det men kör förbi utan att förstå att kvinnan faktiskt ville stanna och fika. Kvar i bilen sitter en smått irriterad och förstås fikasugen kvinna med en oförstående man som inte förstår varför frugan helt plötsligt är sur och butter. Mannen är mer rakare i sitt språk medan kvinnan gärna lindar in det. På det hela så skall man förstås anpassa språket lite grand beroende på vem eller vilka man pratar med. Ett tips för kvinnor i arbetslivet, som vill uppåt på karriärstegen, är att använda ett rakare och mer bestämt språk.

Tacka mig på förhand och sätt sedan in 10 % på den första nya månadslönen till välgörande ändamål! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards