Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Niclas Bernhardsson - 24 juni 2008 23:07

Klen uppslutning på röstandet! Vore kul med lite mer röster samt kommentarer!

Finns det någon annan som liksom tappat stinget och vill tillbaka? Vad satsar Ni på? Klassikern? Tjejmilen? Vill Ni ha lite tips på hur Ni kommer igång och hur Ni går vidare? Skriv gärna!


Och hur många utropstecken och frågetecken har jag fått in på den här korta texten? ;-)

Av Niclas Bernhardsson - 24 juni 2008 22:38

För några dagar sedan blev jag alldeles paff då en person som cyklat Vätternrundan lite fränt frågade om jag försökte ta hans pengar! Grejen är den att jag är ordförande i idrottsföreningen på jobbet och vi har inte kunnat betalat ut pengar på ett tag då vi inte valt kassör efter Årsmötet som dessutom blev uppskjutet. Jag frågade lite förvånat varför jag skulle göra det. Vad han svarade kommer jag, i min förvåning, inte ihåg men sen skulle han dessutom ha 5 lotter till det årliga lotteriet som vi har i samband med Luciafirandet. Grejen är att vi nu har full återbetalning för alla sanktionerade lopp upp till 1000 kronor/lopp och lotterna är bara till för aktiviteter som sektionerna inom föreningen arrangerar. Det är för att pusha på lite. Han hävdade sedan att än den ena och än den andra fick lotter för olika lopp men det dementerade jag. Idag berättade jag att det nu var fritt fram att hämta ut de 1000 kronorna mot uppvisande av kvitto men att kassörtiderna var då och då. Han fräste lite grand och kom tillbaka svärande och skrikandes då kassören inte var på plats. Jisses! Tänk om vi skulle stanna upp hela företaget mellan de tiderna bara för att någon person någon gång i veckan skall ha pengar och det bums! Nä, fy f-n, säger jag! Jag är fortfarande nästan i chock! Hur mycket skall man tåla?


Sen ikväll så hade vi föräldramötet för Felix lag då jag tyckte att vi skulle ordna till lite x-tra matcher för de som är födda år ´97, då de blivit lite (!) åsidosatta (minst sagt!) eftersom laget nu blivit anmälda i en ren ´98-serie. Det gick ju bra och jag lyckade t.o.m avsäga mig den rena lagledarrollen då jag "är ordförande idrottsföreningen, sektionsordförande inom löpar- och skidsektionen, vice ordförande i tennis- samt cykelsektionen. Att jag dessutom är hjälptränare för Tims lag glömde jag att nämna. Men jag skulle ta på mig tränarrollen iaf, det hade jag inget emot. Och det gick väl bra med hela mötet kring det men efter det så började någon att ta upp att det var dålig uppslutning för vissa kringaktiviteter och en person blev i det närmaste utpekat. Det lustiga var den personens försvar. Hon, för det var en hon, skyllde på att hon jobbade heltid, hade 7 barn och dessutom lägger ned tid på barnens Karate, det senare återkom hon rätt ofta till. Tid att göra barn hade hon iaf men inte ens att ringa och tala om att hon inte kunde komma. Sist då Ullis och jag var ute och nattvandrade på stan så var det en av hennes pojkar som drev runt och söp samt orsakade bråk. 13 år... Hm, är det inte typiskt? Och hennes karl jobbade ju också. Det är lite lustigt men tid finns alltid för barnen om man verkligen vill. Jag kommer ihåg då Ullis och jag arbetade 2-skift emot varandra och tränade 8-10 h/vecka. Lägg därtill att vi ändå lade mer tid på barnen, egentligen en omöjlig ekvation om man skall utgå ifrån den gnälliga damen. Tid finns alltid men man får prioritera. Ullis och jag fikade inte direkt på stan med vänner men vi ägnade oss helhjärtat åt barnen och hann ändå träna.

Hursomhelst så var det lite bråkigt och hon fick även några andra på sig som blev irriterade. Här skall vi stötta barnen och så kommer en som skiter i allt.


Jag vill inte gå in mera i detaljer men skönt att få skriva av sig. Laget i sig är störtskönt så kan vi bara få till några matcher till så ser det jätteljust ut. Och den som känner sig utpekad.... får göra det! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards