Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Niclas Bernhardsson - 25 juni 2008 23:17

Nä, tro inte att gnällspiken lugnar ned sig. Det var väl f-n vad han skall ha synpunkter. Är det inte jobbigt med folk som inte kan glädja sig åt att andra får lite fördelar ibland. Visserligen så skall man sträva efter att få det så rättvist som möjligt men ibland så får man vara glad åt det lilla. Jag har själv lyckats förhandla fram att alla anställda som ställer upp i det lokala Stadsloppet får en riktigt snygg och bra funktionströja. Det är något jag gjort helt vid sidan av och det är ju rätt förståeligt att företaget vill sponsra den stora och kända lokala sporthändelsen. Förutom det så sponsrar vi ju med en hel del pengar till den arrangerande föreningen också med en antal gratisplatser som följd. Men då skall det förstås gnällas över att något så "fjolligt" som att stavgångare och löpare skall få gratis funktionskläder medans "tuffa" cyklister inte får några gratiskläder. Sen att man får tillbaka hela 1000 kronor, då man cyklat Vätternrundan, verkar inte lika bra...

Idag fortsatte han i samma stil och jag fick dementera, precis som igår, att stavgångarna inte får någon lott för att de går Stadsloppet utan det är bara KM eller sektionsledda aktiviteter som är lottgrundande.

Rätt skönt att skriva av sig, nu känns det lite bättre. Fortsätter han så får jag kalla till möte och be honom förklara vad han håller på med. Han känns grymt opartisk så han lär inte få komma med något till kommande ersättningsregler.

Oj, klockan går! Imorgon så väntar Enköping då Felix skall vara med i en fotbolls-Cup.


See ya!

Av Niclas Bernhardsson - 25 juni 2008 23:00

Säg den lycka som vara för evigt! ;-) Idag blev jag upphunnen på Safirentipset (www.safirentipset.nu) då jag bara fick 1 poäng idag då Tyskland ändå vann. Killen strax bakom mig fick in 2 poäng och kom ikapp och räknar man med utslagsfrågan, som inte borde räknats då man hela tiden kunde ändra svaret, så ligger jag nu tvåa! :-) Min stolthet hindrade faktiskt mig att ändra men snacka om bugg! Då typ hela gruppspelet var spelat så kunde man fortfarande ändra hur många mål det skulle bli i gruppspelet. Jag mailade faktiskt och påpekade det. Bör ju tillägga att jag bara höftade till och inte ens tänkte på hur få matcher det egentligen var i gruppspelet. Blir det likaläge efter sista matchen så blir man lite sur...

Men hur var matchen idag då? Det var ju match emellan Tyskland och Turkiet. Jag var nog rätt säker på att Tyskland skulle dominera men så blev det inte riktigt.

Nu hann jag inte se hela matchen och en stor del av matchen gick inte att se pga strömavbrott men av det jag såg så var det faktiskt turkarna som spelade smartast och bäst. Tyskarna såg ibland ut som nervösa skolpojkar och turken Sabri hade lekstuga ute på sin högerkant. Mitt tips var 2-0 men det blev till slut 3-2 efter ett mål i 90:e minuten av backen Lahm som förresten var den som stod som en stenstod då Sabri lekte runt vid ett turkiskt mål. Så Tyskland, som vanligt, till final! Det är inte klokt! Tänk att kunna gå ut och vinna en semifinal i EM och ändå inte imponera. Får de igång sina spelare till Finalen så blir det fördel Tyskland men just nu så är det fördel Spanien eller antingen Ryssland. Jag tror, och hoppas, faktiskt på Ryssland som verkar starka mot slutet.


Vilka hoppas Ni själva på?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards