Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2008 21:51

Jag var på gång att sluta för dagen då kompisen Kim ringde och undrade om jag ville hänga med på ett löppass och det var jag nog lite sugen på. Tänkte att Ullis nog inte ville springa då hon antagligen både sprungit till jobbet, i Trosa och sen var på väg hem just då. Men hon hade ju "bara" cyklat och skulle nog hinna med ut på ett pass.

Vi blir lite försenade och Kim var snäll nog och väntade in oss. Sen drar vi iväg men Ullis drar iväg direkt i backen och jag flåsade för fullt, det verkar vara ganska vanligt så här i uppstarten. Antagligen så skulle det lugna sig, tänkte jag. På hela första varvet så ökade hon försprånget men under varv 2 så var det rätt lika eller åtminstone så ökade hon iaf inte lika mycket. Det lät som om Kim börjat få nog så döm av min förvåning då han drog iväg som en avlöning i en backe på varv tre! Kanske kände han att det var lite pinsamt att komma efter en tjej men Ullis har ju lite mer krut än vad som är möjligt att egentligen trycka in i en liten söt tjejs kropp. Så givetvis ökar Ullis lite då hon märker något som frustar och stönar i skogen. Hon hade trott att det var jag som var efter men jag var förståndig och tog inte ut allt då jag dels hade ont i ena benhinnan och dels var i uppstarten. Givetvis så påverkade det faktum att jag var rätt slut också!

Så tre var varv på den rätt tuffa 1,75 kilometersbanan fick räcka. Rätt besviken över hur tung jag kände mig var jag iofs men nu är jag på rätt väg!

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2008 13:15

Ja, nu börjar jag prata om mig själv i tredje person som i ett försök att prata mig ur min klantiga felstavning.

Jag (sådärja) stötte på det felaktiga ordet, alltså "bokförning" på några ställen och då jag dessutom tyckte att en jobbarkompis, som studerat bokförings sade ordet med "n" så var det ju klart... :-/


I övrigt så har det varit lite småtjafs på jobbet efter mötet som jag hade i tisdags men det får jag nog leva med ett tag. Hursomhelst så känns det alltmer som att jag tog rätt beslut.


Men nu är det fredag och endast en vecka kvar tills semestern! :-) Känns inte så jobbigt som det borde. Helg!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards