Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2008 23:28

Ah, vad skönt! Nu gäller det bara att koppla av så man kan släppa jobbet ett tag. enklaresport får dock gärna rulla på lite grand. Slipper man det ordinarie jobbet så är det gott nog. Efter jobbet idag, slutade 20:00, så spelade jag lite tennis med ungarna som var utanför jobbet och spelade lite tennis. Var har en egen tennisplan utanför företaget och då det spelas lite dåligt på den så låter jag ungarna utnyttja planen lite. Men det märks att man inte har spelat på ett tag och dessutom var trött och stel.

Hursomhelst så åkte vi sedan hem men bara för mig att byta om då vi direkt efter skulle till en kompis och ta en snabbkaffe.

Fast jag var hungrig och var nog lite sugen på mitt rödvin som jag hade hemma så det blev inte så långvarigt. Ullis och barnen hade ju köpte hem lite kinamat och dessutom köpt hem lite extra till mig. Schysst!

Så nu har jag ätit gott och sitter och sippar på ett glas rött, Lindemans är det för övrigt!

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2008 16:49

- Känsliga läsare varnas! -  ;-) 


Vet inte varför vi kom in på det men på jobbet så började jag och en kompis diskutera varför det heter suga då det egentligen inte sugs. Jag tyckte att det hellre borde heta slicka isf. Men kompisen tyckte att det borde heta suga fast hans erfarenheter kanske bara sträcker sig till p-rullar.

Sen kom vi på att det faktiskt kallas för blow job på engelska fast å andra sidan så heter det ju också "suck" på engelska.

Och på tyska så tror jag att det heter "blasen" vilket väl också betyder blåsa.

Undrar vart det kommer ifrån?

Från prostitutionen och att de "blåser" kunderna eller kanske blåser upp den! ;-)


He he, vilken kul och kanske onödig diskussion! Snart är det semester!


Bäst att tillägga att vi inte ägnade så stor kraft på diskussionen! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2008 16:42

Var lite sugen på att springa idag men eftersom det är fredag och Ullis och jag nu (iaf snart för mig) har semester så kanske vi kan springa tillsammans imorgon istället. Så jag satte på mig mina Powerslide Nordic Trainer och packade rygga full med mat och ombyteskläder och drog iväg. Det blev den vanliga rundan där jag åkte direkt till jobbet, stoppade klockan, och gick in med ryggan. Sen ut igen och drog igång. Fram och tillbaka på rakan utanför jobbet. Tryckte på lite mer idag och idag tog det 29.07 På slutet så spurtade jag lite och därför så rullade jag förbi matsalen i ganska god fart. Träffade senare mattanten som blev lite sugen på ett par Powerslide och hon skall köpa ett par då vi träffas igen efter semestern.

Sträckan var 6,08 km.

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2008 00:28

Det märks att det snart är semester för det blir en lite råare jargong på jobbet, iaf bland grabbarna. Själv hade jag köpte mig en låtsasorm på hemköp, ja ett rent infall, för att skrämma någon stackare på jobbet. Riktigt vem hade jag inte bestämt eftersom man måste ändå ha lite känsla med. Lite onödigt att skrämma någon som har svagt hjärta eller kanske har lite mycket annat i livet som är jobbigt. Hursomhelst så glömde jag förstås ormen hemma, vi får väl se om den åker med till jobbet imorgon. Fast efter vad som hände idag så vet jag inte. Jag fick mig en liten näsbränna.

Vi har som sagt var en liten rå jargong, vi grabbar. Fast inte snuskigt eller så utan bara lite allmänt ohyfsat fast med glimten i ögat. Det märktes vid rasterna då vi spelade kort. Sen var en kompis borta där jag jobbade och jag blåste sönder några handskar så det smällde ordentligt. Han tyckte att vi skulle gå bort och skrämma hans kvinnliga kollega och "smällandet" fick jag stå för eftersom jag hade mer snits på det. Det blev lite smygande för att komma i rätt position så jag var fullt upptagen med det så jag missade ju att hon inte hade hörselskydd och gissa om hon blev förbannad? Hm, jo! Till råga på allt så är hon en av dem som känt sig överkörda över ett beslut som jag var med om att fatta. Snacka om finkänsla va? Bra jobbat, Niclas! :-(

Nä, dags att coola ned! :-)

Bäst att poängtera att det mera är som en stor ballong som smäller, det är alltså ingen större fara mer än att man förstås inte skall skrämma folk. Men nu är det väl dags att växa upp, man är ju bara 37 år snart...

Snart semester! Yippie!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards