Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Niclas Bernhardsson - 28 juli 2008 23:25

Ah, vilken härlig dag! Den började med lite runt 2,5 mil cykling med frun och sedan en härlig frukost!

Sen kom en barndomskamrat till Ullis på besök och hon stannar nog ett par dagar. Vi gick förstås till stranden och där blev det förstås en fika till då vi redan tog en välkomstfika innan. Sen provade jag och Felix båten de fått och det var lite trixigt och passade man sig inte så hade man blåst iväg en bra bit.

Sen köpte vi lite kol och grilladen en stor fet nötbiff som smakade kanon. Själv var jag lite osäker på kol då jag alltid kör med med briketter och vilken brasa det blev. Jag blev riktigt rädd då den stod på gräset. Trots att vi blött upp gräset ganska mycket så började det brinna under grillen.

Men efter ett tag så blev det en härlig glödbädd och vi kunde lägga på köttet!

Det smakade kanon tillsammans med lite gott vin till. Faktiskt lite rött men det var inte fel på något sätt då vi hade lite mjuk söt potatisallad till som innehöll allt möjligt gott! Den gjorde kompisen och den kommer vi nog försöka få henne att upprepa några gånger! :-)

En bra dag som vanligt och jag förstår ingenting av rapporterna om dåligt väder i Sverige! Här på Öland är det iaf toppen och faktiskt lite för varmt! Några grader kallare skulle inte skada! Nu halv tolv på natten så är det nästan 21 grader och det är faktiskt åt rätt håll.

Av Niclas Bernhardsson - 28 juli 2008 23:08

Morgoncykling var planerad men vi hade lite svårt att komma upp på morgonen men efter lite stök så kom vi då äntligen iväg. Vi drog iväg norrut från campingen och sen tog vi in mot Löttorp och efter dryga milen så nådde vi då Löttorp och kom ut på stora vägen igen och körde norrut tills vi kom fram till Kaffestugan där vi köpte lite fikabröd och vanligt bröd. Klockan stannade på 1 timme blankt och det inklusivie lite stopp och sträckan var 26,32 km.

Skönt med lite cykling igen och det gick rätt bra. Bra tid för att inte trycka på så jättehårt!

Av Niclas Bernhardsson - 28 juli 2008 00:37

Ullis drog upp på morgonen och drog en morgonjogg men jag var trött och låg kvar och snusade så sött! Eller... Ja, Ni förstår! Fast jag kom upp efter ett tag och började fixa iordning frukost så det blev nästan klart tills Ullis kom tillbaka som tog ett morgondopp efter morgonlöpningen. Pang i havet bara!

Sen blev det en tur till Byxelkrok där vi kikade in en marknad och Felix shoppade in en cool keps och jag tyckte gott att han kunde pruta lite då en kund innan fick ett bättre pris och så blev det. Han var lite osäker så jag hjälpte honom på traven.

Efter det så handlade vi lite mat och jag var tvungen att ha en läskande glass, det smakade kanon. Sen åkte vi hem men efter ett tag så fick vi för oss att åka till Vallés och då började vi bli hungriga så vi funderade på att köpa lite mat där men vi hade ju köpt mat redan och det var inget som lockade så mycket där. Men en slush till barnen och mig köpte vi, det var läskande gott! Med cola-smak! Hm, det blev lite mycket på en gång så det sved i halsen! Bland det godaste jag smakat, tror jag! Iaf så kändes det så då.

Fort hem och på med grillen men då vi inte hittade några grillbriketter så köpte vi en engångsgrill som var ett måndagsexemplar som inte funkade alls. Efter ett par försök med mera tändvätska så gav vi upp och stekte på lite hamburgare på stekpannan i husvagnen!

Sen toksomnade Ullis och jag och efter mycket om och men så fick vi iaf för oss att träna lite och Ullis sprang medan jag körde på min Powerslide Nordic. Rätt kul att åka igenom campingen och alla, jag menar alla, tittade och undrade vad det var. Tror t.o.m jag uppfattade att någon, på holländska (!), sade att det var något nytt! :-)

Hursomhelst så blev det runt 30 minuter och skönt med lite kvällsträning.

Vi avslutade kvällen med ett halv glas vin efter lite dusch och så.

Hej hopp!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards