Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Niclas Bernhardsson - 12 augusti 2008 23:57

Ullis ville ut och cykla idag och det ville jag med men det var först lite annat som jag var tvungen att göra. Men då det var gjort så var det bara att hoppa på cyklarna och dra iväg. Bägge två hade lust att köra ut mot Skanssundet och sedan så fick vi se. Lite slitna var vi fast vi inte gjort så mycket men jag tror att det är våra stela kroppar som gör det. Och kanske OS...

Ullis tyckte att vi hade motvind mest hela tiden men det berodde nog mera på att hon var trött. Vi tvätta bil och husvagn samt röjde på tomten igår och jag tror nog att det kan vara en bidragande orsak.

Väl framme vid färjelägret så bestämde vi oss för att ta färjan över och fortsätta till ett fik som vi besökt förut. På den vägen så är det börjande härligt med tvära svängar, helt sjukt kul!

Till slut så kom vi fram till fiket och börjar prata om hur man kommer till Södertälje och det hör en kvinna, vid bordet bredvid, och tipsar oss. Vi bestämmer oss för att köra dit och ta gamla Södertäljevägen hem. Men då vi nästan är framme i S-tälje så korsar jag ett litet parti grus och det "tjoffar" till! Attans, punka!

Men jag hade ju reservgrejer med mig men det var förstås inte med den rätta långa ventilen på. Den som är lite smalare i själva roten. Nu fick det bli en liten kompromiss då däcket inte kunna komma ned ordentligt på ena sidan vid ventilen. Schraderventilen, som jag tror den heter, är lite smalare i sig och framförallt längre för att pass högprofilfälgar.

Nåja, det tog ett tag men så blev jag äntligen nöjd och vi kom iväg. Rätt roligt att cykla den vägen iaf då vi aldrig varit där. Lite konstigt att det ligger så nära men ändå så hade man aldrig ens kört bil där. Väl framme i Södertälje, som inte riktigt tillhöra favortistäderna, så var det lite svårt att hitta ut till gamla Södertäljevägen så vi trixade lite och det tog tid. Men till slut så hittade vi och vi började streta i motvinden. Nu var det lite segt och vi hade ju inte heller kört så långa pass innan. Det borde bli över 8 mil idag iaf och det får man vara nöjd med.

Tråkiga skavsår idag igen, får skaffa mig nya cykelbyxor! :-0

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards