Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2008 19:35

Var rätt taggad idag att dra en 5 milare på cykeln men fastnade i forum som handlade om Arbogamorden och det var ju inte ett inlägg. Sen hade jag några måsten som jag lovat att ta hand om. Men varför inte springa en runda istället? 3 varv på lilla centrumslingan borde jag ju hinna med men jag måste ju fixa lite käk också. Asch, jag kanske hinner ta 2 varv då! Nja, det blir lite brådis! Powersliden står ju redo och funktionströjan är ju redan på. De lite tjockare träningsbyxorna funkar ju och då behöver jag inte byta strumpor. Ja, Ni hör va! Det slutade till slut med knappa 5 km runt i Vagnhärad och givetvis så drog jag några tunga backar. Tyvärr hittade jag inte några handskar och mina vanliga rullskidsstavar nöter som sjutton i händerna varvid jag snart hade fina blåsor. På slutet så var det bara att ta sig hemåt på bästa sätt som gällde. Det blev 24 minuter iaf och det är ju bättre än ingenting fast 5 mil på cykeln hade ju smällt lite högre...

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2008 17:24

Då och då förnyar man ju reglerna inom fotbollen men något som jag tycker borde införas är effektiv tid. Precis som i ishockeyn så tycker jag att tiden borde stoppas då spelet är avblåst. Det är ju numera mer regel (!) än undantag att spelare, i det lag som leder, ligger och kvider i slutet av matcherna eller att det tar en väldig tid att få fram bollar osv. Det skulle bli mycket mer rättvist med effektiv tid och varför inte även köra med 3 perioder, det skulle bli en annan dimension på det hela och man får tillfälle att få in mer taktik i spelet.


Vad tycker Ni? Fram för lite åsikter!


3 x 20 minuter?

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2008 00:04

Ah, den här länken var rätt kul! :-D Lite lustigt hur hjärnan luras! Och roligt att det var gjort 3-dimensionellt.

Check it in!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards