Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Förslag för att förnya fotbollen!

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2008 17:24

Då och då förnyar man ju reglerna inom fotbollen men något som jag tycker borde införas är effektiv tid. Precis som i ishockeyn så tycker jag att tiden borde stoppas då spelet är avblåst. Det är ju numera mer regel (!) än undantag att spelare, i det lag som leder, ligger och kvider i slutet av matcherna eller att det tar en väldig tid att få fram bollar osv. Det skulle bli mycket mer rättvist med effektiv tid och varför inte även köra med 3 perioder, det skulle bli en annan dimension på det hela och man får tillfälle att få in mer taktik i spelet.


Vad tycker Ni? Fram för lite åsikter!


3 x 20 minuter?

 
 
Ingen bild

Mackan

27 augusti 2008 11:36

Helt klart är i alla fall att NÅGOT måste göras, priset tog ju den där italienaren som rullade IN på planen igen för att få tiden att gå.. tycker sen att man ska straffa spelare som medvetet filmar, man ser gång efter annan reprisbilder som visar att det kan bara inte ha gjort ont! Sen är det väl lite av en mentalitetsfråga; kolla på en match mellan, låt oss säga, Sverige och Island och jämför den med en match mellan typ Italien och Spanien... :-) mycket primadonnor i den senare matchen! ;-)

 
Ingen bild

Niclas_B

27 augusti 2008 17:57

Man kan ju redan nu gå in och straffa i efterhand så varför inte ta hjälp av reprisbilder. En supervisor som typ meddelar domaren hur det egentligen gick till i en situation. Det är ju synd om det är skådespelartalanger som avgör matcherna!

Borde man förresten köra med fria byten eller varför inte flygande byten som i handbollen. Det skulle ju klart bli spännande! :-)

Håller med dig om italienaren! Det borde förstås ha renderat i ett kort!

 
Ingen bild

Sandra

29 augusti 2008 18:40

Håller helt med om att man ska stoppa klockan vid avblåsningar!!!

 
Ingen bild

Niclas B

30 augusti 2008 00:07

Är det Sandra E? :-) Och glöm inte att rösta! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards