Alla inlägg den 10 september 2008

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2008 23:45

Tyckte jag kände mig bättre så att jag skulle orka jobba och det brukar ju vara ganska lätta jobb i min maskin. Känner mig kallsvettig då jag börjar att gå till jobbet, verkar vara jobbigt att bara gå. Uppför backen så får jag nästan stanna till då jag knappt orkar ta mig uppför. Borde jag verkligen jobba, tänker jag. Hm, det är väl bara att testa. Väl på jobbet så ser jag att jag att det står en massa skitjobb på tur och det tar en jäkla tid att komma igång och det börjar dessutom med en riggning. Sen då jag skall börja köra så skriker det om själva "spindeln" då det har fastnat något. Försöker hitta en reperatör men hittar ingen. Går till stället där de brukar vara och ringer på en. Då passar killen som skall vara på förrådet på att dra iväg för att "göra en sak"! Jag kunde ju passa. -Aha, skall du gå och skita eller, får jag ur mig och får bara ett lite leende till svar. Aha, det var väl typiskt och jag sitter där och väntar i typ en kvart och hjälper till lite då det var en som ville ha hjälp. Sen kommer killen igen och givetvis så kommer han bortifrån toaletterna. Nåja, han verkade nöjd och jag traskar bort till min maskin där jag får se vad som var fel. En grej har lossnat och fastnat på ett dumt ställe men det gick att ta bort saken och köra utan så länge så skulle han fixa det då han hade mera tid.

Sen jobbar jag på och i början så hinner jag slänga några blickar i "Mammutjägarna" då maskinen arbetar och man lever sig in i boken. Det var attans vad den är bra och man blir givetvis sur på "Ayla" som inte bestämt visar att hon älskar "Jondalar" då hon uppvaktas av "Ranec". Nu har jag kommit till ett ställe där Ranec lagt in storstöten och jag kan knappt bärga mig och fastän jag läst boken förut så kommer jag inte ihåg hur det slutade. Ja, jag är upprörd redan nu! ;-) Ullis vaknar väl av att jag slänger boken i golvet! :-0


Hursomhelst så var jag inställd på att jobba fram till halv 12 i natt och blir lite fundersam då jag ser flera stycken dra iväg runt 11. Det vore skönt tänkte jag som var helt slut i benen. Jag gick till och med och köpte Dextrosol idag för att bli lite piggare. Det funkar ju en liten stund iaf men jag kan ju inte ta en bit i taget utan paketet var slut på några minuter...

Snackar sen med en kille som jobbar natt då han plötsligt frågar varför jag var kvar! Oops! Rätt glad för att komma hem, iaf en kvart innan jag var inställd på...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards