Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Grannar, ilska och nostalgi!

Av Niclas Bernhardsson - 30 september 2008 08:15

Ja, det blev kanske mest gårdagens betraktelse men eftersom jag var upptagen med födelsedagsfirande eller skall vi säga att blir firat istället. Det var ju jag som fyllde år! Hipp hipp hurra! 37 år närmare bestämt. Men jisses! Vad har hänt? 37 år, vart tog alla år vägen? Det var ju en siffra som äldre hade förut. Jag är ju inte gammal. Och formen börjar försvinna, jag får ta tag i det här nu. Det har börjat gå utför men då är det bara att köra hårdare. Men nu var det inte min ålder och form jag skulle prata om. Igår så pratade Hedlund och Myron om grannar och ilska. Ja, Hedlund pratade mest om ilska iofs. Kanske mer indirekt då eftersom det var han som var arg. Det är en tråkig känsla och den kan man faktiskt styra en hel del själv. Men ibland kan det bli övermäktigt. Då brukar jag tänka, är den här personen, ja oftast är den person det handlar om, värd att göra dig arg? Då har ju han/hon vunnit. Då är det oftast värre då det handlar om annat som man själv inte kan styra. Det finns ju sådana situationer, rätt många iofs. Men är man glad mot andra så blir det ofta en kedjereaktion. Ibland så kan man även känna hur bra man har det själv då andra beter sig som svin.

Grannar då? Lite känsligare ämne men vi har rätt bra grannar men visst kan det bli kontroversiellt ibland. Särskligt om grannarna är känsliga själva. En gång fick jag säga ifrån till grannfrun som hela tiden hackade på ena sonen som i själva verket bara försvarade sig mot retningar från grannfruns dotter och en kompis till henne. Sen var det en granne som hade missförstått en sak och trodde att jag hade anmält honom. Rätt otrevligt och inte bad han om ursäkt då han senare fick reda på att så inte var fallet. Men men, det är väl inte hela vägen. För länge sedan då vi bodde i hyreslägenhet så var det däremot en senil tant som hade anmält oss för att spela musik mitt i natten. Jag fick förklara att vi knappast spelade musik mitt i natten och speciellt inte då vi skulle upp kl. 05:00. Och det fanns dessutom en våning mitt emellan. Att tanten hade en ung "gangster" i våningen bredvid spelade visst inte så stor roll...

Nu har det varit lugnt och trevligt i flera år och våra grannar på ena sidan har vi jättebra kontakt med. Ja, det har vi faktiskt med alla grannar nu.

Idag pratas det om nostalgi. Sådant man gillade som ung men som inte är lika roligt nu. Det mesta jag saknar då jag var ung är nog kontakter med personer som jag inte längre har kontakt med. Och det skulle väl även vara stunder man hade för sig själv då man t.ex gick undan och ritade eller liknande. Det är ju inte likadant nuförtiden. Och när jag träffat personerna jag umgick med som ung så är det heller inte likadant.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards