Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Huskurer - funkar det?

Av Niclas Bernhardsson - 14 oktober 2008 11:23

Bra träning igår kväll och inte alltför tidigt i säng gjorde att jag var rätt seg då jag skulle upp i morse. Fullmåne på det och en skum dröm, den är värd sitt eget kapitel - avslutar med den, gjorde sitt till.

Inte blev det något prat om gammal vänskap då Myron låg hemma och var sjuk. Jag pratar förstås om Favoritmorgon på Lugna Favoriter. Jag hade dessutom glömt mobilen hemma, jag brukar lyssna på radion i den, så jag kunde inte lyssna hela tiden. Jisses vad handikappad man blir utan mobilen då. Fast ändå lite skönt att inte bli störd. Men bara lite för jag vill ju kunna bli nådd om barnen vill något. Hoppas de kom iväg i tid till skolan bara! Hursomhelst så var ju "Myran" sjuk och Hedlund, Christian till förnamnet, var rätt orolig för att han nu själv skulle bli sjuk då fröken Linda kommer tillbaka och det blir nog rätt snart. Hon hade blivit smittad av sina barn och enligt Christian så är det de elakaste bacillerna. Jag är nog själv lite smårädd över att bli sjuk så jag skall inte raljera på något sätt. Det blev mycket snack om vitlök och det verkar aldrig fungera på mig. Tvärtom så får jag nästan alltid en släng av förkylning då jag äter det. Lite skumt men jag tror nästan att jag inte tål det helt. Immunförsvaret verkar gå ned av det. Fast det är gott att ta lite grand i maten. Själv så tror jag på kärlek! Lite sex som grädden på moset om inte förkylningen redan har grabbat klorna i dig! :-) Vad är då kontentan av det här? Sitter det i huvudet? Lite kanske. Det kanske frigörs lite hormoner då man har sex. Det är iaf mina, kanske inte helt rumsrena, tankar. Hallå, Ullis! Börjar känna lite i halsen... ;-)


Ja, min dröm då? Familjen B sitter och åker bil och vi passerar en polisbil, civil men jag ser direkt att det är poliser i. De åker efter oss upp i ett parkeringshus och vi stannar. Då känner jag att jag är påverkad av något men jag hade ju bara smuttat på något förut. Som tur är (?) så har vi katterna med oss och då jag går ned på knä för att kela med ena katten så vinglar jag inte så mycket. Kanske kan jag lura den kvinnliga polisen, som jag misstänker skall kolla om jag är berusad. Fast våra små kissar har ju blivit stora som hundar... Rätt som det är så är vi på ett annat ställe och Ullis vill att vi skall bränna ned något uthus. Jag protesterar eftersom det är för mycket kvar på huset, man måste ju demontera vissa saker typ... När vi väl tittar på det så är det nästan ingenting kvar och jag känner mig dum...

Någonstans i bakhuvudet så hör jag en ringklocka och jag börjar vakna...

Hm, somnade visst om men Ullis skakade snart lite i mig! :-)

 
 
Ingen bild

Mackan

14 oktober 2008 16:23

Det är rätt, bränn ner det där uthuset, ba! :-)

 
Malin Hedén

Malin Hedén

14 oktober 2008 20:38

Hahahah, jag skrattar gott åt din dröm och även åt dina funderingar kring förkylning och kärlek ;-)

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Niclas B

15 oktober 2008 09:38

Ni insinuerar väl inte att jag är lite knasig, va? ;-) Och angående förkylningstipset så är det bara så! /Oraklet

 
Malin Hedén

Malin Hedén

15 oktober 2008 21:04

Nej ooooohhhhh neeeeeej ;-)

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 11 april 23:00

Torsdag och jag kollade lite på en uppgift som jag kämpat med och hittade lite matnyttigt att ha med.  På jobbet så rullade det på som vanligt och sedan hemåt. När jag väntade på nästa buss så ringer värmeverket, som är de som skall fixa den nya vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 10 april 23:00

Onsdag och dagen började med att jag fotade av två böcker jag köpte igår, det glömde jag att skriva om i gårdagens blogg.  Idag var det ungefär som igår på jobbet. Jag fick också meddelande om att ÖSP ville träffas nu på måndag under dagen men det ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 9 april 23:00

Tisdag och på jobbet var det ungefär som igår. Det tar lite tid att komma in i det men vi får se om det ger med sig. I övrigt var det inget konstigt. Jag fick återigen svar på en uppgift som jag hela tiden får U på och jag förstår inte riktigt varför...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards