Direktlänk till inlägg 29 december 2008

I mil på löpbandet - sjukt nöjd!

Av Niclas Bernhardsson - 29 december 2008 15:13

I normala fall så är ju en mil i rent joggingtempo inget att jubla över men Ni som har följt mig ett tag vet ju att jag har lite strul med att benen får mjölksyra och fötterna domnar bort. Enligt expertis så är det ischiasnerven som ligger och trycker. Kommer man över tröskeln så brukar det funka att springa men det har varit svårare och svårare på slutet att komma förbi den punkten. Nu träffade jag föreståndaren på Safiren, Micke, och han gav mig några tips på hur jag skulle stretcha en muskel som ligger och trycker på nerven.

Jag testade det innan och det är bara att hålla med om att problemet antagligen ligger där för jag kom inte ens till startpositionen sas.

Och med rejäl värk i så gott som hela kroppen så kändes det inte så lockande att kliva upp på bandet men Ullis stod ju redan på ett annat band och matade på.

Jag satte farten på hemskt låga 9,5 km/h och där låg jag och småjoggade i ett par kilometer innan farten skruvades upp lite grand. Jag fick inte den där riktigt jobbiga perioden med bortdomnande fötter men det kändes allmänt segt. Efter ett tag så inser jag att jag nog kommer att kunna springa uppemot 5 km iaf och det lockade. Men trapezius låg och störde något enormt och det värkte ut i armarna. Sen var nästa delmål 6 km o.s.v Och hela tiden så skruvade jag upp farten iom att det började släppa så på något sätt så kändes det lika jobbigt hela tiden. Nu låg farten närmare 12 km/h under en lång stund och vid 9 km så provade jag ett tag att köra på 12,6 km men då började det att bli värre igen. Men sen började jag att bli lite taggad och sista varvet, dvs 400 meterna, så låg jag på 14 km/h. Sen kollade jag pulsen på maskinen och då låg jag på 178 sl/min! Och då gick det några sekunder då jag stod still så det var säkert 180 sl/min. Jisses! Jag har en lång väg tillbaka men det är bara att kämpa på! :-)

Den totala tiden blev iaf 56 minuter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards