Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2009 19:38

Vad ser du helst på?

Stjärnorna på slottet har jag inte tittat så mycket på förut men jag blev positivt överraskad då jag äntligen såg det. Det är ju riktigt kul att komma några av "stjärnorna" lite närmare och det är ju förstås kul då det hettar till lite! :-)

Körslaget är ju ett typiskt familjeprogram så har man barn så brukar det bli att man kikar. Nu brukar jag ju iofs gilla sådana här typer av program men det börjar kännas lite tråkigt redan. Det går nog inte att köra hur många säsonger som helst. Det kanske skulle blir roligare om man hade en annan typ av jury istället för att kapitalstarka flickebarn (?) röstar.

Själv så kikade jag på semifinalen mellan Sverige och Slovakien och det är jag glad för! Vilken spännande match!

Så - Var med i min omröstning!

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2009 19:26

En kompis körde något slags "uppkörningstest" för att bli spinninginstruktör så alla som ville fick komma och spinna och det ville man ju inte missa. Ullis sprang förstås dit medan jag tog bilen tillsammans med hennes lillesyrra. Väl på plats så har förstås hela vattensystemet frysit så det gick inte att ta vatten och jag hade bara tomma flaskor med mig. Som tur var så hade Millan, Ullis lillesyrra, med sig två flaskor iaf som vi delade på.

Jag kände mig lite småseg från start och benen var inte riktigt med men det blev hela tiden bättre ju mer man tog i.

Och hur var det då? Nu skall vi hänga ut polaren! ;-)

Visst märkte man att han, för det var en kille, var nybörjare men det var faktiskt då han körde på det inlärda. När han körde från sig själv sas så var det klockrent. En bra kille som gjorde ett bra pass och han placerar sig absolut i den översta halvan på bra spinningpass och det här var ändå hans första! En grym start.

Avslutningsvis så var det en bra stretching och lite avkoppling, kul!

45 minuter spinning och en kvarts stretching.

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2009 10:20

Vilket lag Sverige fått fram! Det såg onekligen lite jobbigt ut då Sverige hela tiden hade stolpe ut mot Slovakerna men tiden tog ut sin rätt och Sverige vann helt välförtjänt och vilka prestationer det var. Hedenby, Backlund och Möller! Ja, vad säger man? Framtiden är säkrad för svensk hockey och det var många fler som var duktiga.

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2009 10:11

Som Ni läste i förra inlägget så fick Ullis och jag stå i bilkö i 1,5 h. Efteråt så hamnade jag i en diskussion där en person menade att det är bättre om man bara använde en fil för själva kön så att räddningstjänsten kom fram lättare. Men det är ju omöjligt, menade jag och tyckte att det räcker ju med vägrenen, det är ju ganska stor på motorvägen. För det första så skulle ju kön bli dubbelt så lång och hur skulle det gå till rent praktiskt? När det helt plötsligt tjocknar på så skall alla och jag poängterar ALLA på en gång ligga i höger fil.

Värre är det väl att många inte kan hålla sig utan själva använder vägrenen för att ta sig fram. Om inte ens det funkar, hur skulle man kunna få folk att bara använda höger fil vid köer...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards