Alla inlägg under januari 2009

Av Niclas Bernhardsson - 23 januari 2009 23:12

Ullis och jag drog iväg till gymmet för att träna lite och jag tänkte prova på att köra på Crosstrainern. Var lite orolig för ryggen men det gick hur bra som helst. Jag var inte så supertaggad pga ryggen men det gjorde kanske att jag höll ut lite längre. Det blev 35 minuter i ganska lugnt tempo och efter det så körde vi typ 10 minuter på gymmet. Avslutade med att sola i 20 minuter och jag toksomnade förstås. Rätt skönt!

Förhoppningsvis så kommer jag ut på ett litet Powerslide-pass imorgon. Fick ett trevligt sällskap av en duktig skidorienterar idag förresten. Han hade ju köpt ett par Powerslide av mig och var toknöjd med själva upplevelsen och tror att det här är den nya flugan. Kul!

Av Niclas Bernhardsson - 22 januari 2009 20:10

Som väntat så var jag rätt stel i morse men inte alldeles hjälplös! Hade dock riktigt tufft att vakna till liv!

Känner förstås att jag är öm i korsryggen på vänstra sidan och det gör ont på höger skinka, en bit ned.

Men det går ändå rätt bra att jobba men sen då jag skall ta av mig jobbarbyxorna så kan jag inte få dem över hälarna. Det är tokstopp och jag ropar på Stefan som fick hjälpa till med dem och sen även med min vänstra sko. Ryggen stramade rejält och det blev värre framåt kvällen.

Som tur var så fick jag tid hos naprapaten på måndag, skönt! Det var redan bestämt innan då det går igenom företaget så det var ju passande.

Av Niclas Bernhardsson - 21 januari 2009 23:29

Jag har ju glömt att skriva om fantastiske Zlatan! Vilken ära att få ta emot 3 priser - bästa spelare i italienska ligan och förstås då även bäste utlänning samt årets mål!

Jisses och då hade han en halvknackig start med sin ljumskskada!

Jag kan förstå att han inte kunde närvara på Idrottsgalan som för övrigt var en trevlig tillställning av det vi kunde se på Tv. Settman är verkligen bra som programledare och vad säger man om Robert och Björn Gustafsson! He he..

Av Niclas Bernhardsson - 21 januari 2009 23:22

Jag var ju lite småorolig i magen igår och så även idag. Sen på kvällen idag så blev jag sjukt trött men ville ändå försöka spela.

Men det blev dåligt med uppvärmning och ryggen krampade ganska omgående. Fick ta det lite lugnt i början men efter någon halvtimme så börjar det att lossna lite grand. Då blir jag lite sen på en boll och får sidorotation i hög fart och faller handlöst, med ryggen före, mot backen och i närheten av målet. Självklart spänner jag mig och väntar på smällen som blir rätt hård och den tar illa. Känner efter lite grand och det ömmar rejält och spänner lite men det verkar inte vara något skadat. Det lustiga är att det verkar lite mer löst där det förut var spänt, det blev väl rena kiropraktiker-vurpan! Är lite orolig för hur det kommer bli imorgon bitti bara...

Efter det så kommer jag fel på de mesta bollarna, tappar liksom glöden. Iofs så flimrade det för ögonen i samband med smällen så den tog nog rätt hårt. Tror jag åkte in lite i målet med huvudet och axlarna också men det var nog rätt lugnt, det är inget som värker nu iaf.

Nä, det här passet var inte det bästa direkt!

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2009 21:04

Asch, vad trist! På vägen hem från jobbet så började jag att få lite ont i magen och det blev hela tiden värre. Väl hemma i Vagnhärad så känns det som om jag är på väg att bli magsjuk och senare på kvällen så bokade jag av mitt spinningpass på Åda. Det skulle vara ett kombinerat Core och spinningpass. Väldigt uppskattat så en person fick en trevlig överraskning på kvällen.

Hursomhelst så gick jag och handlade lite mat på affären och lade mig tillrätta i sängen för att kika på Mästarnas mästare. Det kände bättre och bättre. Skulle tippa att jag är i full gång redan imorgon bitti.

Hörde Ni förresten att Ara Abrahamian drog i sig 2-3 kg frukt varje dag! Jisses! Det är ju liksom runt 20-25 st bananer! Undrar om han hade koll vad han sade!?

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2009 22:39

Först jobb i Stockholm och sedan hem och fixa lite mat till familjen. Precis när jag har ätit upp så ringer det på dörren och en sicklingskund står utanför med ett par skidor! Oops! Härligt, Niclas! Det gäller att ha koll. Det hade jag glömt bort, det var tur att jag var hemma! Det var nog första och sista gången jag glömmer bort en bokad tid men nu gick det ju bra.

Sen när jag är klar med sicklingen så går jag upp och ser att Ullis är på väg till gymmet för att spinna. Jag är rätt träningssugen och skyndar mig att packa iordning lite saker.

Sen, väl på plats, så får man ett pulsband så att man kan ser vilken ansträngningsnivå men har, rätt kul!

Det är varmt i lokalen och jag sliter som ett djur. Jag uppskattade min maxpuls på spinningcykel till 186 och jag var uppe och nosade lite på 92, kanske var det också 93, %! Jobbigt och när det var dags för stretch så började jag att göra rent min cykel och tackade för passet! Det var ju för sjutton Idrottsgalan, det ville man ju inte missa! Det blev iaf en timme ungefär på spinningcykeln.

Ullis och jag tar snabbt på oss och börjar jogga hemåt. Vi missar typ ingenting och visst hade jag rätt angående Charlotte Kalla men Zlatan var lite långt ned på listan men det var ju även lite väntat.

Hursomhelst så har han gett så mycket i underhållning, tack för det! Och det gäller ju förstås även Charlotte!

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2009 16:26

Zlatan har säkert inte samma förutsättningar att få Jerringpriset i år eftersom han inte synts på samma sätt i svensk media men herregud! Det är ju en världsstjärna vi pratar om och det borde väl spela in!

Hästhoppning tycker jag personligen inte är lika mycket sport och kräver inte lika mycket av utövaren. Nu kommer jag säkert att få mycket skit men det är ju ett faktum. Samma sak gäller för Formel 1 fast på ett lite annorlunda sätt. Behöver man en enorm uppbackning i form av pengar och inflytande, bra bilar, hästar m.m så blir det inte lika rättvist. Löpning däremot - det är en rättvis sport. Där tävlar man på lika villkor, iaf så finns chansen till det. Är man duktig så upptäcks man och får chansen.

Mina kanditater är Charlotte Kalla och Zlatan Ibrahimovic! Med tanke på Charlottes Tour De Ski förra säsongen så har jag henne som etta men Zlatan som tvåa!


Nä, smaken är som baken och alla har sin egen uppfattning och det skall vi vara glada för! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2009 16:21

Var precis på väg ut till bilen i morse då jag kom på att jag ju skulle väga mig. Det var ingen rolig historia för vågen stannade på 92,1 kg men det kan ju svänga lite grand. Fast nu är det bråttom och jag bör i snitt gå ned ungefär 1 kg i veckan för att ha någon chans att nå mina mål. Går jag ned för fort så kommer jag att tappa kraft att träna hårt.


V. 3 - 91,5 kg

V. 4 - 92,1 kg


Målvikt v. 26 - 72-73 kg

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards