Alla inlägg den 9 april 2009

Av Niclas Bernhardsson - 9 april 2009 23:46

Så var det då dags att träna i Tomtaklinthallen, i Trosa, igen och det var några som fattades, däribland min egen son Felix samt hans kompis Robin som ju är uppe i Arvidsjaur under Påsklovet.

Men de som var där kämpade bra men jag tyckte nog att de fattades lite skärpa men jag kanske har blivit bortskämd av den senaste tidens framsteg. Min egen son Felix, som brukar glänsa ordentligt, har på senaste tiden inte utmärkt sig på samma sätt men det går upp och det står still ibland. Huvudsaken är att de tycker det är roligt. Idag fick vi dessutom besök av en 98:a som fick vara med på träningen då han lekte med en i laget. Det är en kille som jag tycker gör så mycket rätt på plan men samtidigt inte uppmärksammas på samma sätt som många andra. För att ge ett exempel så skriker många föräldrar typ "gå på" vid sidan av plan och det förstör ju så mycket så man sliter sina grå då man hör det. Om man som back exempelvis rusar upp mot en framrusande motståndare och missar man så är det ju i princip öppet mål. Nä, man skall ligga nära inpå och missar man det (om man är lite för långt ifrån) så skall man försöka söka upp och börja backa (i tid) för att få mera tid att störa samt att ta bollen ifall det går. Han är den killen som inte rusar fram utan istället gör helt rätt men som då kanske inte märks med sensationella brytningar.

Ah, hursomhelst så var det en bra träning och jag fick lite "skäll" från killarna att jag gjorde mitt bästa men det är så enkelt att jag måste ju det med tanke på deras framfart! :-0 Jag väger typ 25 kg för mycket och har ont i ryggen, skulle jag tveka så hjälper jag inte till så mycket i träningen.

Sen när vi skulle duscha så stannar jag kvar med några föräldrar och pratar i hallen då några barn rusar in och säger att det är något larm som går. Shit! Jag ser en typ av däckare, tror jag, som blinkar och ringer 112 för att bli kopplad till Räddningstjänsten, i Trosa, då jag tror att det är ett brandlarm och uppenbarligen så brinner det inte där det blinkar och tjuter ifrån. Efter lite konversation med larmcentralen så kommer vi överrens om att det nog är någon typ av inbrottslarm som tjuter och ytterdörren stod visst öppen. Jag blir kopplad till polisen, Sörmland, och uppger mitt nummer och de skulle ringa vaktbolaget, som har hand om den lokalen. Skulle det vara något som så skulle de ringa upp och de har de inte gjort.

Antagligen så var det någon som ställt upp dörren och inför Påsken så gick larmet igång snabbare än vanligt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards