Alla inlägg den 10 april 2009

Av Niclas Bernhardsson - 10 april 2009 00:01

Eftersom det var dåligt gensvar på den senaste omröstningen så fixar jag en ny.

Håller med om att den också var lite tråkig fast samtidigt så ville jag få lite input på hur folk kan bete sig på nätet för att gynna dem själva.

Nu kör vi en ny omröstning och håll med om att det är kul med omröstningar! :-)

Jag kommer nu att köra lite omröstningar kring sådan som intresserar mig och jag börjar med Rymden! :-)

Det är så oerhört fascinerande det här med att tid och rymd hör ihop. Bara tanken på att Rymden är oändlig fast den i själva verket hela tiden expanderar är ju rätt grym! Om det nu går att sammanfatta väldigt kort så är det ju att tiden är relativ och att ju längre ut mot kanterna man kommer i rymden så stannar tiden av alltmer och lägg därtill ytterliga en dimension, som jag just nu inte kan kommentera då den är så krånglig, så blir allt så härligt oförklarligt!

Om nu rymden bildats ur en Big-Bang och hela tiden expanderar samt, enligt senaste forskning, även accelererar tyder det ju på ett öppet universum. Det gör mig lite "mörkrädd" för att vara lite rolig. Se även denna länken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Universums_framtid

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards