Alla inlägg den 11 april 2009

Av Niclas Bernhardsson - 11 april 2009 23:46

Så slog vi på Teven på kvällen och hamnade då framför bland annat "Jag vet vad du gjorde förra lördagen". Det är kändisar, idag var det iaf Micke "Syd", och efternamnet har jag glömt bort-Gyllene Tider, som var med. Han hade gått med på att bli hypnotiserad av en duktig kille och skulle då i programmet sitta och gissa på 3 alternativ vad han gjorde i olika situationer. Det var riktigt, riktigt roligt och Micke kan ju verkligen bjuda på sig självt och det gjorde även hans familj som var med och liksom satt på första parkett. Lite likt "Sanningens ögonblick" fast ändå inte, om Ni förstår vad jag menar!

Men man kommer ju osökt in på det här med att bli hypnotiserad. Om det är så här lätt att bli hypnotiserad så måste det öppna en helt ny dimension för den kriminella världen. Hur lätt är det då inte att få oskyldiga folk att utföra en massa dumma saker?

Hursomhelst så kanske man inte skall dra för stora växlar av det mer än att jag garanterat vill se nästa avsnitt! :-)


I övrigt så kikade vi några sekunder på Robinson och det är ju nästan lite patetiskt vad folk har åsikter. Egentligen så kan man ju inte ha en aning om vad deltagarna egentligen tycker och tänker då produktionen vinklar det så mycket hela tiden. Nu såg jag ju inte dagens avsnitt men jag läste några debattinlägg och man måste ju säga att det engagerar! Nä, det var roligt de första säsongerna, nu är det roligare med Wipeout och tävlingar som Mästarnas mästare och sådana saker. Tyvärr så missade jag den där svensk-japanska showen med Gynning som programledare. Den kanske är kul i några avsnitt, eller?


Hoppas Ni fick i Er lite god påskmat och helgen är ju inte slut ännu! :-D

Av Niclas Bernhardsson - 11 april 2009 16:31

Ullis ville ut med cyklarna och jag var nog också lite sugen. Efter att ha fixat iordning min egen cykel där jag hade tagit bort pedalerna för att ha på Vasaloppsspinningen, samt pumpning av däck och annat så kom vi då iväg. Men rätt omgående så känner jag att jag liksom inte har någon kraft i benen, det låser sig bara. Krampar typ!

Vi stannar till vid Sille då Ullis bror, samt dennes fru, är ute på tomten. Vi morsar lite och hälsar på de nya valparna de köpt. Coola små saker!

Sen drar vi iväg och det börjar gå bättre att cykla och vi får dessutom lite, lite vind i ryggen till Trosa, det är skönt. Jag drar på några gånger och det svarar hyfsat bra. I backen efter "Västerljungskorset" drog vi förresten på för fullt och vi var jämnstarka. Då det är mer lättåkt så gör min racer det alldeles för svårt för Ullis att hänga på men då det går uppför så är vi mycket mer jämna.

I Trosa så vänder vi upp och får lite, lite motvind men inget att tala om egentligen. Jag fick upp lite tempo iaf och Ullis sackade några gånger.

Väl inne i Vagnhärad så ser jag att det är alldeles för mycket grus på gång/cykelvägen så jag kör på stora vägen och när en stor Amerikanare åker förbi så trycker jag på för fullt men får inte den riktiga närkontakten för att jag skall bli hjälpt men över krönet så har jag alltjämt 10 meter fram och sen ökar han men iom att jag får upp mer och mer fart så närmar jag mig . Det går rätt fort då jag svänger upp vid OK/Q8 och då, eller strax efter, så så får jag punktering! Shit! Hade jag haft lite otur så kunde jag ha ramlat i kurvan. Det kan också vara så att ventilen gått sönder då det är en vanlig racerventil men jag skall ju ha sådana där långa ventiler på min. På den vanliga så får ventilen liksom inte riktigt plats men jag såg för sent att jag köpt fel och hade ingen annan hemma. Nåväl, det var bara att gå de sista 200 meterna! :-) Ullis undrade väl vad jag hade gjort som kom gående. Hon kom en annan väg och mötte mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards