Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Niclas Bernhardsson - 21 maj 2009 23:11

Sen på kvällen så blev det födelsedagskalas hos en kompis till Ullis och mig.

Det bjöds på god mat och dryck men då jag körde så blev det inte mer än lite välkomstdryck i alkoholväg, för mig.

Trevligt men sen längtade man hem. Vad är det man säger? Jo, borta bra men hemma bäst!

Imorgon så blir det nog en långrunda på cykeln tillsammans med Ullis. Får se hur det går med benen då. Vore ju kul att komma igång igen.

Av Niclas Bernhardsson - 21 maj 2009 23:03

Idag så skippade vi fotbollsträningen och de barn som ville och kunde fick springa Oppebylöpet istället och 7 st. tappra ställde upp.

Jag tipsade dem om att starta lugnt men det gick visst inte in hos alla! George startade som han hade eld i baken och Felix körde lite lugnare.

När de drog förbi mig, i starten, så ser jag hur det lyser ur ögonen på George och i slutet på första raken så har han redan byggt upp ett bra försprång till de andra. Nästa gång vi ser dem så är det i slutet på banan och han har fått släppa förbi 4 stycken så han blir femma, gott nog! Bravo!

Sen kommer det några emellan och Felix kommer väl in som 8-9:a. Kul! Han startade väldigt lugnt och t.o.m i det bakre fältet, det hade han ju inte behövt gjort iofs.

Strongt gjort av Dennis också som joggade hela vägen, han har haft det lite tufft rent fysiskt. Sträckan var 1,7 km och några av killarna startade 20 minuter efter då de var lite äldra också. Alla gjorde det bra och de fick en lite pokal var.

Sen sprang polaren Markus och han körde milen på 36.4x vilket han blev 2:a på.

Under tiden de stora sprang så fikade vi andra. Ja, jag är ju också stor men jag sprang förstås inte. Det hade jag inte klarat, iaf inte idag.

Ullis och jag snackade även lite med damsegrarinnan, Anne Martikainen, som alltid är trevlig. Det var mycket sporrande då han själv haft liknande strul som jag har nu och kommit tillbaka. Det kanske finns hopp för en annan också.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards