Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Niclas Bernhardsson - 24 maj 2009 23:07

Nja, inte rikigt men knutarna på huset verkar aldrig bli klara!

Sen ibland så glömmer jag bort dem och då börjar jag fundera varför de aldrig kommer upp. På framsidan så är allt klart med midjebräda och allt. Riktigt snyggt om jag får säga det själv och det gav mig lite stolthet att ha fixat allt själv! :-)

Men på baksidan verkar det ta tid och det gav mig alltså lite huvudbry!

Saken är det att jag nog, tack vara altanen, bestämde mig för att inte sätta upp en midjebräda och det i sig gör att man funderar lite extra. Skall det vara så skall det väl vara lika, tänker man ibland. Sen så gör fästena till stuprören på ena sidan det lite svårt.

Hursomhelst så fick jag faktiskt upp en knut på baksidan idag! Det började dåligt med spikar som vek sig och dålig riktning så jag fick lossa på brädan igen! Men shit! Sen gick det bättre och vitfärg kom på redan innan uppsättning och sen efter för att täcka spik -samt skruvhålen! Jag hade inga riktiga spikar så jag skruvade i om vartannat! Lite bök med parabolen var det också då jag fick lossa ena fästet och under tiden jag fixade med knuten så stöttade jag parabolen med ena stegen. Barnen undrade varför det inte var ngn bild på teven! :-)

Så nu är det bara en jäkla knut kvar! Dröjer det ytterligare några år?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards