Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Hemma igen från Enköping!

Av Niclas Bernhardsson - 28 juni 2009 22:57

Så var man då hemma igen från Global Cup, i Enköping!


Felix och jag åkte upp själva på torsdagen och Tim och Ullis kom sedan med tåg på fredagen. Men vilka jävla platser vi fick. Att vi överhuvudtaget fick husvagnen att stå någorlunda rakt och sedan få upp förtältet är en gåta. Skall man ha en camping så borde man ju fixa iordning platserna lite bättre och bilarna stod lite hursomhelst och när jag skulle hjälpa en mamma att baxa in deras husvagn så höll jag på att smälla i vid en sväng. Husvagnar och bilar uppför sig visst lite olika. Vi har ju en extra bred och eftersom deras var smalare så tog jag det lite mer soft men det var visst fel... Men det gick iaf bra.


Men till matcherna då!

Vi har ju lite ojämnt lag och alla orkar inte lika mycket. Jag får väl säga att vi föll med flaggan i topp. vi förlorade stort i de flesta matcher och våran stackars målis hade dessutom stukat handen lite innan Cupen vilket gjorde att vi var tvungna att ställa in en ovan målis i sista matchen. Men ibland spelade vi riktigt bra men fick inte igång passningsspelet hela tiden men ibland blixtrade vi till.


Stor eloge till hela laget och Tim och Felix gjorde mig riktigt stolta och bägge satte sina spår.

Tim med sina jätteinkast, det är inte klokt hur långt han kastar. Alla, jag skojar inte, blev chockade över hur långt han kastade. Det är typ lika långt som många målvakter skjuter ut. Tyvärr så fick han inte till sina berömda skott. Han skjuter typ hårdare än många i A-laget och han är 14 år.

Felix kämpade klart hårdast och sprang mest av alla. Han fick dessutom mest speltid och imponerade stort. Riktigt kul, Ni gjorde Er pappa riktigt stolt! Det gjorde hela laget förresten och vad kul med alla föräldrar som ställde upp! Tack skall Ni ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards