Alla inlägg under juni 2009

Av Niclas Bernhardsson - 18 juni 2009 21:13

Så här dagen innan Midsommarafton så räknade jag med lite klent med killar på träningen och visst var det så. Det regnade dessutom och det bidrog säkert. Men vi som var där körde på som sjutton. Fast det regnade inte från början iofs.

5 stycken totalt så vi kunde lägga bra med kraft på många saker.

Jag var med på allt och var tokslut då träningen började lida mot sitt slut.

Riktigt grymt spel alltsom oftast, väggspelen var fantastiska!

I början spelade jag med Tim mot de 3 andra och vi drog ifrån och ledde rätt komfortabelt. Sen på slutet så bytte vi Tim mot George och då blev det lite jämnare men det var mest jag som började bli trött.

Tack killar för en bra träning - på slutet så sved det i ögonen av svetten som regnet spolade ned från huvudet.

Av Niclas Bernhardsson - 17 juni 2009 23:05

Eller rättare sagt till Biltema i Botkyrka då Felix ville ha en hjälm och ett ryggskydd så han kan köra på sin nya Minimoto. Rätt cool sak och jag skulle nog själv kunna tänka mig en sådan "leksak"! Om jag nu skulle kunna "vika ned mig" så! ;-) (Ordvits!) /Mr StelNicke!


Men fasicken vad det kryper och är jobbigt i benen! Är det verkligen styrketräningen som är orsaken till det? Man kan ju undra för det är riktigt jobbigt och det är klart. Jag har ju inte kört något gymträning på länge.


Och återigen så kommer det en beställning runt 11-tiden, på kvällen. Visst har det hänt förr men nu är det 2 gånger på raken. Men det är en tidigare kund och inte är det några skidgrejor heller.


Riktigt skönt med helg nu. Jag transporterade ju in Ullis lillesyrras EU-moped, igår och både den andra syrran och systrarnas pappa samt Felix var ju med. Alla är riktigt busiga av sig så det blev en rolig resa med mycket skratt. Och vi hittade, som sagt var, även en hjälm och ryggskydd till Felix så nu blir det väl svårt att få honom att hålla sig. Fast idag så vaknade han med feber.

Av Niclas Bernhardsson - 16 juni 2009 21:47

Sent igår kväll så ramlade det in en beställning och det på en stålsickel! Ni som har lite koll på det senaste inom längdskidåkning vet att det handlar om skidglid. Det är inte ofta det beställs skidgrejor mitt i sommaren, nu har jag ingen sickel kvar hemma och har ingen större lust att beställa hem ett lager nu.

I övrigt så har jag varit segare än på mycket länge idag, benen har varit som bly. Vet inte vad det är för jag har fått hyfsat med sömn men kanske tog träningen igår rätt bra.

Ikväll så hjälpte jag förresten Ullis lillasyster, C, att transportera in hennes moped till en verkstad i Nyköping. Hon är för söt! Hon är så himla rädd om mopeden så hon satt nästan och tittade mer bakåt än framåt under bilfärden. Christer och Ullis andra lillasyster, även det C, var också med liksom Felix. Vi fick lite glass då vi pausade lite och kollade in ifall det fanns ngn bra och prisvärd hjälm på Överskottsbolaget. Tack för det Christer!

Sen kom jag hem och Ullis och I satt och fikade, helt perfekt med lite kaffe och glass. Tyvärr så missade jag Sverige U21-match men såg det korta sammandraget och supermålet! Wow!

Sen låg jag i sängen och kikade på första halvlek mellan Serbien och Italien. Hygglig match - so far! Får väl se om det blir ngt mer tittande, är rätt seg fortfarande.

Av Niclas Bernhardsson - 15 juni 2009 22:09

Rätt okey fotbollsträning men det är fotbollsskola för en del och några kunde inte komma. Så det var lite klent med folk men vi som var där kämpade på bra och vi körde lite nya saker igen. Tror det tog bra och vi avslutade med lite spel 3 mot 3. Tim och Felix körde i samma lag och jag i det andra. De spelade ut mig rätt rejält, kul!

Det blev lite drygt en timme iaf.

Av Niclas Bernhardsson - 15 juni 2009 21:56

Hade lite struligt på jobbet och en som är socialt handikappad skulle förstås kommentera att det inte hände så mycket. Härligt stöd för en som är ny på jobbet - NOT!

Då kanske det är bättre att vara med och hjälpa till men icke sa Nicke.

Undrar hur mycket man tål innan man får nog?

Sen på det andra företaget så kanske det är en storbeställning på gång. Tyvärr så hade jag nog inte så jättemycket hemma så det kanske inte blir något men det är bara att hålla tummarna.

Fick iväg ett paket som vi höll på att glömma då vi missförstod varandra lite. Jag i Sundsvall och Ullis hemma i Vagnhärad.

Sen kommer jag hem och mitt kära lilla gudbarn, Oliver, är hemma hos oss. Föräldrarna är och ser på förhandsvisningen av "Midsommarfesten" fast den heter nog inte riktigt så. Jocke, som pappan heter, är dessutom med i filmen.

Av Niclas Bernhardsson - 13 juni 2009 16:29

Eftersom vi är bortbjudna ikväll och det var länge sedan vi var på gymmet så drog vi dit en sväng. När vi kom dit så hade vi bara dryga halvtimmen på oss innan de stängde så det var bara att bita i. Jag körde faktiskt lite på löpbandet innan och sen blev det lite rehab för knä och rygg. Funkade väl bra men det krampade lite ryggen då jag körde marklyft.

I övrigt så blev det lite Belly-back, crunches i maskin, lår-curl och lite benspark.

Nä, nu är det dags att göra sig iordning för kvällen!

Höres!

Av Niclas Bernhardsson - 13 juni 2009 16:24

Först vaknade jag klockan 6, på morgonen, och det var nog Felix som sparkade mig i ryggen! Han har en dålig vana att på natten komma in till mamma och pappa!

Men jag orkade inte bära in den nyblivne 12-åringen så han fick ligga kvar och jag somnade om. Sen vaknade jag till klockan 9 men jag var fortfarande lite småtrött så jag låg kvar och satte på Nyhetsmorgon på TV4. Givetvis så somnar jag om och strax innan 11 så vaknar vi och det blir en jäkla fart. Sen ringer dessutom telefonen och det är en kund som vill komma och kika på ett par Powerslide och eftersom jag haft dåligt med tid förut så ville jag inte skjuta på det ytterligare så nu blev det bråttom!

På 20 minuter så skulle vi hinna med frukost, röja upp och göra sig iordning i största allmänhet. Kanske i stressigaste laget och sen ringde det på dörren. Jag som är seg som sjutton på morgonen måste ha flummat rejält men han köpte ett par Powerslide, stavar och ett par handskar så helt tokigt kan det inte ha varit.

Sen drog vill till soptippen och slängde lite prylar som legat och skräpat.

Av Niclas Bernhardsson - 12 juni 2009 21:51

Och filmen för dagen var "Mannen som hatade kvinnor" och den har vi ju velat sett länge men aldrig haft tid. Nu så var det då dags och det var ju spännande. Man hade ju faktiskt ingen aning om hur filmen skulle vara och den var både skrämmande och bra. Riktigt bra skådespeleri emellanåt. Jag kom på mig själv att sitta och spänna mig.

Har Ni inte sett den så är det bara att pallra sig till biografen, den får en stark 4:a av mig! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards