Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2009 23:55

Ullis och jag snackade om att göra en kattbur som vi kan ta med på semestern då vi campade och det ena gav det andra och Ullis tänkte att katterna kan väl gå igenom förvaringsutrymmet längst fram i husvagnen för att sedan gå ut genom luckan och in i kattburen! Genialiskt!

Vi köpte lite galler, som egentligen är tänkt som kompost, på ÖoB och sen hämtade jag avbitartången och klippte hål i ena nätet. Därefter så fixade jag iordning 2 handtag och en liten låsanordning på själva skivan som är mellan utrymmet inne i husvagnen och förvaringsutrymmet. Nu hittade jag bara några små minikrokar hemma och håller inte det så är det bara att dra fast några genomgående krokar så att det blir mer stabilt.

Själva buren kör vi bara stripes för att hålla ihop det och antingen gör jag ett öppningsbart tak eller så blir det bara att lyfta undan hela buren. Med några tältpinnar så förankras det hela ordentligt i backen.

Blir spännande att prova. När man vill stänga för så är det bara att putta till luckan så den stängs och tvärtom. Som stopp för luckan så gjorde jag bara ett litet T-kors av en liten läkt och en liten träkloss som stopp för luckan. I slutet av läkten så gjorde jag så det blev som en liten spets så det går att få fast den i backen.

Lite bilder kommer garanterat senare.

Trevlig sommar alla kattägare! Och till Er andra också förstås! ;-)

/Från mig som ALDRIG skulle skaffa katt... Men man kan ju ändra sig! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards