Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Niclas Bernhardsson - 15 augusti 2009 22:21

Förutom fårskiten, se inlägg nedan, var verkligen Snuten i Hollywood så pinsam? Han spelar ju över så det heter duga. Var det verkligen bättre förr? :-)

Av Niclas Bernhardsson - 15 augusti 2009 22:06

Vaknade imorse och var rätt seg. Vi fixade och donade lite i huset och Ullis lillesyrra, Camilla, kom idag och igen. Det var trevligt. Sen hjälpte jag Ullis farsa och morsa med att köra lite grejor och sen hem igen. Med VM på tv-n så kikade man förstås lite då och då. Tror det blir svårt att rå på Usain Bolt. Ngn expert varnade lite för Asafa Powell men jag tror inte riktigt på det. Då skulle han ha visat lite mer innan. Usain är alldeles för cool och man kan förstås inte räkna bort Tyson Gay. Ja, det blir spännande imorgon.

Men till träningen då. Mot kvällen så tvingade Ullis och jag själv oss ut på en runda. Det var tvärsegt i början, det kändes som om någon stod bakom och höll fast oss men vi hade jobbat med huset hela dagen så det är kanske inte så konstigt.

Efter en kort tid så viker vi av och springer igen skogen där fåren går. Samma skog som jag passerar varenda dag jag går till mitt vanliga jobb. Det är förresten inte klokt hur mycket de djuren skiter! Shit! och speciellt där jag passerar! Nu sprang vi iofs och givetvis var de i våran väg men de sprang fort undan. Rätt lustiga djur de där.

Och apropå att skita, det här är inte klokt! Vi passerar, på vår väg ut ur skogen och fårhagen, ett gäng ungdomar. En tjej och två killar. Den ena killen möter oss och efter ett tag så hör jag tjejen skratta och när jag tittar bakom min axel så ser jag att han sitter och skiter...

Jisses! Det kanske var vad vi löpare kallar SOS - Stanna Och Skit!

Fast de här var ju inte riktigt ute och sprang så det var lite väl magstarkt och det skall mycket till innan man gör ngt sådant.

Det gick iaf bättre och bättre med att springa och mot slutet så kändes det faktiskt riktigt bra. Ullis ville åter igen ut i skogen och jag protesterade lite grand men gav det iaf ett försök. Det gick inte alls så vi fick vända ut igen.

Vi ökade farten efterhand och vi undrade om vi skulle hinna till affären. När vi kom fram till affären så ser jag på håll att en tjej håller på att stänga dörren. Jag hinner precis igenom genom att göra mig smal! Nåja, lite mindre iaf... Hon protesterar men vi lovar att det skall gå fort. Det är bara lite gott till barnen och hon går med på det. Tur! För barnen iaf...

Bra pass! Det blev 39 minuter enligt Ullis och vi kan väl säga att det var 6 minutersfart i snitt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards