Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2010 21:53

Vi hade ju lyckats åkt ifrån Tims medicin så det fick bli att åka upp till Karolinska idag och samtidigt så har det börjat välla in beställningar, så jag har fullt upp.

Så jag ringde chefen för mitt vanliga jobb och förklarade läget. Och eftersom det är viktigt att inte Tim är utan medicin för länge så var det inget att snacka om. Men innan vi kom iväg så skulle Felix, och några andra killar i laget, till Hemköp och inventera. Och det är ju också en historia i sig. Tycker det är lite fel att låta småkillar i fotbollslag inventera bara för att de sponsrar fotbollslag. Då kan de väl dra ned på sponsringen istället... Det luktar ju lite barnarbete tycker jag...

Men hursomhelst. Jag jobbade då på med beställningar och ett vallaställ tog jag dessutom med mig upp till stan. Då slapp jag skicka det och det tog bara 20 minuter extra.

Och på sjukhuset gick det smidigt, bara lite svårt att hitta men det gick rätt bra.

Sen drog vi till Hammarbyshopen där Felix shoppade vilt för sitt presentkort på 500 kronor.

På hemvägen så stannade vi förstås till och käkade på IKEA. Och på vägen ut så plockade vi ihop lite lampor och lite annat men när vi kom fram till kön så ångrade vi oss.... Aldrig att jag står i en halvtimme för några lampor.

Så vi fortsatte hemåt och nu stannade vi till i Moraberg, Södertälje. Ullis fyller ju år imorgon och det blev en lite kombinerad julklapp/present eftersom hon fick en Ipod, Nano. Och när jag betalar så ser jag en hårddisk på 1 TB och det är ju bra att ha. Så det köpte jag till mig själv. Och sen kommer Ullis och har sett en fin microvågsugn... Hmm, vad är det för fel på den vi har, tyckte jag. Den var visst så gammal och den här var.... finare! :-) Så det fick bli en micro också. Kan man kalla det för present! ;-)

Väl hemma så blev jag sur på den stenhårda isvallen som fortfarande finns kvar vid nedfarten till garaget och på en annan parkering, vid vår tomt. Så jag tog fram spaden och snöplogen och började jobba! Tokslut och svettig kom jag väl in efter en halvtimme. Och rätt nöjd också! :-)

Fortfarande så väller det in beställningar på stålsicklar, det är inte klokt! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards