Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Fick nobben av tjejerna men sen var det full fart med killarna!

Av Niclas Bernhardsson - 13 januari 2010 23:41

Efter förra veckans innebandyträning med tjejerna så väntade jag mig nästan att bli inbjudan igen men Ullis förklarade att jag "var för bra, så det var inget roligt!". Ja, något i den stilen iaf och det kan jag väl iofs köpa att det inte är roligt om någon är för bra men så bra är jag inte. Iaf inte då. Kände mig tung och klumpig.

Men killarna kör ju 2 timmar senare så det skulle jag väl orka men jag har varit så jäkla trött på sistone och beställningarna har ramlat in med en jäkla fart. Det är givetvis kul men eftersom jag har 1 jobb till så blir det lite väl mastigt ibland.

Hursomhelst så drack jag först lite kaffe med Ullis, Millan och Inger innan och efter det var det bara att pallra sig bort till hallen. Väl inne i hallen är det svinkallt och när man får ett stenhårt skott på knät så blir det ruskigt blått och gör riktigt, riktigt ont. Men det är klart att kylan påverkar.

Lagen lottas och det känns som om det blir väldigt ojämnt med lite för bra killar i motståndarlaget. Möjligtvis så gör det att jag omedvetet ser slaget förlorat i början och de vinner också första matchen men inte alldeles lätt. Jag undrar om vi inte skall lotta om till andra matchen men det vill ingen annan. Då kommer jag efter ett tag på mig själv att spela rätt lojt och matchen har liksom rullat på och när jag undrar vad det står så visar det sig att vårat lag leder med några mål mer. Lite förvånat så försöker jag då komma igång igen men det blir bara sämre då. Vet inte vad det är men de verkar vara på sin vakt. Men till slut så kommer jag in i matchen ordentligt och har för mig att det gick hyfsat bra i slutet av andra och vi drar ifrån och vinner.

I sista matchen så får vi en bra start och målen rullar på. I mitten av matchen så är Palmen het och stänker in varje skott på sin kant och sedan börjar de andra få in några bollar igen. Sen vet jag inte vad som händer men jag drar in 4 raka och på slutet så får jag för mig att köra en riktig dribblingsräd som faktiskt funkar. Jag kör någon töntig målgest men det kändes så kanon att det funkade!

I övrigt så simulerade jag ett golfslag och det drog förstås till i ryggen ordentligt så det känns som ett smärre ryggskott nu....

Matchen ja! Jodå, vi vann ganska lätt och det som kändes omöjligt gick faktiskt hem. Lewen, som var med för första gången, blev förvånad hur taggad jag var. Så antagligen så är jag väl det. Tävla, tävla! Det är viktigt! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards