Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Niclas Bernhardsson - 7 februari 2010 19:35

Så var det då dags för dagens andra skidpass men nu med arbetskamraten, Göran.

Vi träffades innan hos mig för att i min bil ta oss upp till vallen.

Där konstaterade vi att Göran nog skulle kunna få lite bakhalt med mina gamla skidor och kall burkvalla som fäste. Men vi körde det lätta spåret som var platt och gick till Trosa. Men nybörjare som han var, den gode Göran, så gick det inte alltför snabbt och jag visade lite teknik och han lärde sig förvånandsvärt snabbt men han var ändå lite besviken över att det var så svårt. Men jag tyckte att han skötte det bra och man ser klart att han har lite i sig.

Och jag skall inte nämna att han for omkull i snön då han skulle vara snäll och släppa förbi ett par som vi mötte. Nej, det skulle jag aldrig göra! ;-) Fast det såg rätt kul ut! :-)

Och han hade uppenbarligen svårt att tro att 9 mil på skidor skulle vara lättare än 30 mil på cykel. Det är ju givetvis individuellt och även beroende på fart.

Hursomhelst så körde jag efter en stund på lite och vände då jag kom fram till bron som finns ungefär på halva raksträckan in till Trosa. Där vände jag och mötte sedan upp Göran som nu blivit rejält trött!

Men det här tyckte han nog var roligt och får han träna lite så ställer han nog även upp i vårat klubbmästerskap som vi skall ha om ett par veckor. Tiden blev väl ca. 40-45 minuter och sträckan kanske 6 km.

Mycket lugnt men med några partier med lite snabbare åkning.

Sen lite kaffe och skitsnack efteråt. Vi passade förresten på att ta hem produkterna från orienteringsklubbens klubbstuga. Jag sålde ju lite produkter igår eller försökte iaf. Det hade visst bara sålts 3 energikakor! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 7 februari 2010 13:37

Så vaknade man upp och visst var man lite seg och lite väl mycket kill i halsen fortfarande men Ullis vill ut och skida! Eftersom jag tänkte åka skidor lite senare med Göran idag och dessutom hade fotbollsträning innan och kände av halsen var jag lite tveksam men vad f-n! Det är ju bara att ta det lugnt! Men det är lätt att säga...

Ullis hade också lite halsont så vi tog det rätt lugnt och provade spåret till Trosa och tillbaka. Det var klart bättre än jag trott men jag hade lite för bra glid så jag fick det lite väl lugnt i början innan Ullis drog på lite. I backarna så fick jag stoppa ned stavarna och bromsa ned farten.

Men det blev 1 mil och tiden var nog närmare timmen. På slutet så blev vi omkörda av en familj med en liten flicka som hade en otroligt bra teknik och man kunde verkligen se när hon skulle till att byta växel och visst stämde det. Hon kan inte varit mer än 12 år och hade en grym teknik!

Sen var det direkt hem och på vägen hem så möter vi en kvinna i en bil som är alldeles för osäker och stannar innan det blir bredare och lämnar alldeles för lite utrymme för mig som är på väg ut i diket. Och sen börjar min bil att sladda in mot hennes men som tur var så stannade det precis innan och jag kom undan med blotta förskräckelsen. Undrar vem som hade åkt dit på det där? Jag tyckte att det från början såg jättelugnt ut men så blev inte fallet.

Fotbollsträningen då? Mycket barn och det blev en ganska bra träning med matchspel på slutet där jag, i kamp om bollen, träffar målvakten på hans smalben och det lät ju illa men det blev nog värre med mig! Grabbarna har blivit stora så det känns på mig också och mitt smalben är lite blått nu! :-0

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards