Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Niclas Bernhardsson - 22 mars 2010 22:44

Eftersom TBOK varit och dragit upp spår under helgen så hade jag lite förhoppningar, iom den sista kylan, om att spåren skulle vara bra!

Jag fick med mig killarna att träna lite med Trosas 97:or och själv så gick jag ned till spåren med mina skidor. Det var rätt mörkt och jag hittade ingen pannlampa. Men det funkade hyggligt, det är ju öppen mark. Men ingen annan hade åkt och spåren var ifyllda med seg och smutsig snö så det blev till att jobba lite. Men på vissa ställen var det mindre snö och då gled det på bra. Dock så var det översvämning rätt nära ån och jag var livrädd när jag åkte igenom första pölen som dock var igenfrusen så den gled man över. Så när nästa pöl kom så var jag säker på att den också var isig men där gled jag igenom så jag blev dyngsur. Säkert en bit upp på foten i iskallt vatten! Burr! Men jag kom upp rätt fort så jag klarade mig rätt bra. Efter ett tag så blir det mer och mer genomslag så man får kryssa hej vilt. Och apropå vilt, där fick jag till det - eller inte, så kom en rätt stark kreatursdoft emot mig och det samtidigt som jag är på väg mot en mörk skog. Liksom kolsvart där och antagligen så var det lukt från en bondgård en bit ifrån men då, i mörkret, så blev man lite småfeg och då vände jag. Jag hade sett alldeles för mycket viltspår i snön så jag stakade hemåt igen! :-)

Men nu hade det inte ens gått en halvtimme så jag tog bilen bort igen till de vanliga skidspåren och kollade av läget där. Det var proppfullt med bilar där förut så jag var säker på att det var fler som var ute och åkte men inte en endaste hade varit ute och spåren var lite snöfyllda på det här stället.... Hmm, är det bara jag som är helt knasig?

Jag körde ett varv på elljusspåret och det gick bara att staka eftersom det var isiga spår. Men mycket skräp i spåren gjorde det inte så värst kul och lite småläskigt att åka ned i sista backen i spår som mest bestod av fotspår från människor och hundar. Fast det gick vägen. Avslutningsvis så körde jag 7 stycken stakintervaller på ca. 120 meter där jag pressade på allt vad jag kunde uppför första backen för att sedan vända och glida nedåt igen. Rätt kul att köra känguruhopp men utväxlingen är inte riktigt densamma som hos Lind och Jönsson direkt...

Av Niclas Bernhardsson - 22 mars 2010 22:31

Jag måste ju nämna att jag ju bytt grupp på jobbet och i fredags så gjorde jag ju min sista dag i den numera förra gruppen. Ett trevligt gäng som brukar spela kort på rasterna och jag som ju är tävlingsmänniska försöker alltid att vinna. Och eftersom man blir så engagerad så var det desto roligare då jag avgick med att bli rastens mästare under samtliga 3 raster och därmed blev jag äntligen Trikolorer! Ah, det är ju så stort att man knappt kan greppa det! ;-) He he, fast lite coolt är det ändå. Men det roliga är dock att knäppa Magnus på näsan! ;-)

Apropå Magnus så tänkte jag "sätta dit honom" idag, då Mr. G, skulle komma tillbaka från sin solsemester. Den sistnämnde brukar ha bra ordning på sina pryttlar vilket kanske inte alltid Magnus har... Oops! ;-) Så jag riggade Mr.G´s bänk lite och eftersom Magnus var där sist så skulle Magnus få all skit! Vill inte avslöja allt men en proppfull fettlåda och lite småskräp på stolen. Fast det kanske inte var det värsta. Jag hade dessutom höjt stolen rätt högt så man var tvungen att sätta sig på den och dra i spaken för att åka ned. Spaken var dessutom infettad! :-D He he, jag kunde knappt bärga mig när jag drog bort till gruppen för att se "blodbadet"! Men se på f-n! Mr. G var sjuk och Magnus hade själv fått sin hand infettad... Så gick det med det skämtet... Och jag måste ju tillägga att det sved lite i hjärtat att busa med Mr. G fast det var ju Magnus som skulle få känna på Mr. G´s nya kampsportstekniker! ;-)

Och hur gick det på nya jobbet då? Jodå, det började med lite kaos eftersom vi strulade till det igår då vi var uppe i Stockholm och köpte lite prylar. En felbedömning angående om vi skulle få in en kartong i bilen gjorde att vi blev försenade och fick ringa in en annan bil. Det hela gjorde att hela familjen senare på kvällen fick åka ut till Sille Krog för att käka. Och inte fanns det ngn frukost i morse heller. Så jag fixade iordning lite Tortellini till killarna, sicken frukost...

Och sen hade jag fått en vansinnig kramp i vaderna då jag gått med fotbollsstrumpor hela dagen igår....Så lite småsegt blev det och det är ju alltid lite jobbigt att "sätta sig vid skolbänken" igen. Det är lite som skall in i skallen när man skall lära sig nya maskiner.

Av Niclas Bernhardsson - 22 mars 2010 06:35

Hej vad det går fort när man testar nya saker. Idag lade jag lite extra fokus på nya övningar och rätt som det var så ser jag att det bara är en kvart kvar på träningen och alla är ju så vana vid att få spela i nästan en halvtimme.

Men det blev ca. 10 minuters spel iaf men jag var själv inte med idag utan det blev bara lite på uppvärmningen.

Nåja...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards