Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Niclas Bernhardsson - 25 mars 2010 23:28

Ja, vad skall man bjuda mina fåtaliga men dock trogna läsare på idag då? Jo det blir lite gott och blandat och apropå mitt lilla "då", i slutet av första meningen, som iofs inte var så farligt, så måste jag återigen kommentera "Millan" i Lugna Favoriter. Är det bara jag som stör mig på hennes tics, om vi nu kan kalla det för det. Hon lägger till 3-4 ord hela tiden, i slutet av meningarna, och har man en gång börjat lyssnat efter dem, helt ofrivilligt iofs, så är man fast! :-0. Ja, det är "där", "här", "också" samt den där tillgjorda rösten där hon betonar vissa ord och sen blir jag lite småless på hennes uttal av vissa band och speciellt Chicago. Och för att inte tala om att tala om sig själv i 3:e person! ;-)

He he, stör man sig på andra så har man väl mest fel själv! Är det inte så? ;-) Fast jag överdriver förstås lite grand men ändå så vill jag stänga av när hon kommer då jag lite smått retar mig på henne. Men hursomhelst, vi skall inte haka upp oss på det här. Synd bara att man inte får in någon annan radiokanal "här" ute på landet! :-0

Idag drog jag hem vid 3-snåret eftersom jag var tvungen att göra en ombesiktning. Vi fick ju äntligen klart med bilen igår och nu var det körförbud på den så det var bara att åka raka vägen in till Nyköping men ungarna ville med och kolla fotbollsskor. Och det var ju också en dyr historia... Tim hittade ett par för 1100,00 som var nedsatta från 1800 iofs. De var av äkta skinn så att de kan töja sig lite då han har rätt kraftiga fötter. Kanske inte så konstigt att han kan skjuta som en häst sparkar... Själv så försökte jag att hitta ett par grusdojor men det verkar svårt och de enda som säljaren kunde tips om var Umbro som de förstås inte hade hemma. Felix, som fortfarande växer, hittade skor som kostade bra mycket mindre än Tims. Se och lär, Tim! Nädå, det är viktigt att skorna sitter bra, så det får man ta. Besiktiningen förresten. De hade visst bara öppet till kvart över 3 så jag körde på chans och fick då istället vänta i ca. 40 minuter. Hmm, roligare kunde man ha haft det men det gick iaf bra.

Sen blev det lite Mc Donalds på vägen hem och det får det nog vara slut på nu om man skall komma i form. Efter det så blev det bråttom hem då vi var bortbjudna till trevliga familjen "Robins" som bjöd på lite ananaspaj. Trevligt var det och "Pappsen" där i familjen och jag skakade tass på att vi skulle köra Cykelvasan i sommar. Ullis tvekar fortfarande lite men jag har goda förhoppningar på att även få med henne. Nu gäller det bara att hitta en cykel...

Avslutningsvis så blev det lite fixande med egna firman. Får förresten tacka "Långstånken" som hjälper mig lite med leveranserna - stort tack!

Men har jag inte missat något? Jodå! Vem blev Dagens Mästare idag? Ja vem var det, Magnus? He he... Min ödmjukhet (!) förbjuder mig att skryta så jag säger inget! ;-) Ha ha...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards