Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Niclas Bernhardsson - 28 mars 2010 20:48

Sen iväg på "våffelfika" hos gammelmormor och sen till Nyköping bara för att senare åka på födelsedagsfika - Pust!

Ja, det var ingen hejd på allt vi gjort idag. Gammelmormor, dvs min mormor, ville bjuda på våfflor och samtidigt snacka lite och det kanske vi kunde peta in tänkte jag utan att tänka på allt vi skulle göra. Men en timme kunde vi "offra" iaf. Mycket goda våfflor var det och det blev förstås lite småprat utöver det. Alltid kul men jag kan tänka mig att Felix, Tim stannade hemma, tyckte det var lite långtråkigt. Jag vet själv när jag var liten och hälsade på hos gammelföräldrarna, det var ju jättetråkigt. Så man får ta det i åtanke.

Sen var vi tvungna att rusa eftersom vi ville byta Tims nya fotbollsskor som inte riktigt passade så bra.

Av Niclas Bernhardsson - 28 mars 2010 20:47

Så var det full fart hem och till träningen med egna laget. Fortfarande dåligt med folk men nu var inte Tim, Felix och Chaiwat med eftersom de precis spelat match. Tror vi var 7 spelar men med assisterande tränaren och mig så blev vi 9 stycken så det blev lite spel till slut iaf.

Men vi började med att träna och det ganska ordentligt. Det blev lite "Nicke Super Special - light" först där man i olika stationer, och det var idag - armhävningar, crunches, knälyft på tjockmatta, tricepspress över bänk, och utfallssteg, tränade i ca. 30 sekunder på varje station och direkt efter bytte station. 2 varv med hög intensitet varefter vi gick på den "riktiga" fotbollsträningen.

Det blev mycket olika passningsövningar och därefter träning på att träffa bollen på volley där den andra slänger bollen och får tillbaka den.

I spelet sen var jag själv med och det gick riktigt bra idag till skillnad mot sist. Kul, det märktes att jag var sugen på att spela igen.

Av Niclas Bernhardsson - 28 mars 2010 20:43

Så var det då dags för första matchen med Trosa P97 och eftersom de kommer att köra i en 96-serie så var det även ok för Tim att vara med. Nu var det iofs bara en träningsmatch men det var nog så spännande för killarna då det var premiärmatch för det laget. Och för att inte tala om hur nervösa föräldrarna var. Jag och Ullis försökte att hålla en låg profil men det var spännande även för oss.

För Tim så var det ett rejält lyft eftersom han liksom kommit i skymundan på sätt och vis. Nu fick han visa vad han kunde och för att gå händelserna lite i förväg så gjorde han en kanonmatch. Han har liksom alltid fått stå bakom Felix dribblingskonster och det är roligt då även han får visa framfötterna. Tror många blev förvånade då han kastade sina inkast. Men med lite blöta bollar så for de väl inte iväg lika långt som vanligt men tillräckligt långt för att vi borde få ett övertag men vårat lag var visst lika ovana. Felix var lite seg i början och kanske lite försiktig men visade några gånger att han kan det här med att dribbla. Chaiwat, en annan kille i vårat lag, var också med och han spelade precis som vanligt med en sjujäkla inställning och nu vårdade han även passningarna bra. Där har han brustit förr men nu ser det ut att börja funka.

Men lite till matchen då! Trosa stod upp riktigt bra och det märks att de alla är duktiga fotbollsspelare, därför var det roligt att våra killar passade så bra in. Den första kvarten så höll vi, dvs. Trosa, igång vårat passningsspel och det såg riktigt bra ut. Sen ändrade spelet karaktär men inställningen fanns där hela tiden. Felix var lite ovan vid sin roll att ta emot passningar som forward men kom igång rätt bra efter ett tag och hade ett par bra chanser men fick inte riktigt till det. Tim och Chaiwat var backar och hade ett bra samarbete ihop och även med de andra i laget. Tim var vaken och ställde det andra laget offside några gånger, det var riktigt snyggt. Fast domaren var nog lite ovan och skulle inte Tim ha vinkat så hade han nog inte blåst.

Hursomhelst så stod det 1-1 eller 1-2, till våran fördel, när första halvlek var slut.

I andra halvlek så blev det lite ställningskrig ett bra tag innan vi fick in några bollar och Chaiwat sköt även in en boll via en back som försökte nicka undan den. Det blev till slut 1-4 och Trosa-killarna (och en tjej) var riktigt nöjda. Kul match och man ser att det här laget kan gå riktigt långt. Var dock svårt för mig att stå vid sidan av planen som förälder. Tror jag ropade till några gånger och fick bita mig i tungan....

Av Niclas Bernhardsson - 28 mars 2010 20:05

Eftersom det hände så mycket saker idag och några mer spännande än andra så tar jag det i flera inlägg och rubrikerna som följer blir:

Match i samarbetslaget - fick stå bredvid som orolig förälder!

Vidare hem för träning med egna laget!

Våffelfika och mycket annat!



Av Niclas Bernhardsson - 28 mars 2010 00:06

Tänkte jag skulle "blogga av mig"! Kan vara skönt ibland och Ni som inte bloggar borde testa det. Ni har väl hört låten "bakom mina solglasögon"? :-)

Ja, vad har hänt idag då. Ja, förutom att Ullis och jag såg på "Luftslottet som sprängdes" då förstås. Tror jag vaknade lite innan 10:00 så det var skönt att sova ut. Sen kikade jag på datorna och såg att det kommit lite beställningar till enklaresport, alltid kul. Men när jag precis fått ordning på lite fraktsedlar till en kund, det strulade lite med inställningarna, så får jag svar att han ju åker bort på semestern nästa vecka och vill skjuta upp leveransen. Hmm, nu blir det till att stoppa hämtningen från DHL, det brukar inte vara det lättaste. Sen blev det lite fika och Chaiwat var också med då. Och rätt som det var så blev det bråttom till extraträningen, som killarna skall vara med på eftersom de skall vara med och stötta vårt samarbetslag imorgon. Alltid bra att vara med då och få lite instruktioner.

Sen blev det storhandling på Hemköp eftersom vi ville testa ett rabattkort på 10 % och om jag talar om att vi tjänade 159 kronor på det så förstår Ni att det blev några kassar... Fast jag tyckte inte att det blev så mycket för pengarna. Asch, det är dyrt att leva.

Sen spelade Barcelona och jag satte mig förstås och kikade på det innan vi drog igång filmen. Kul att se Zlatan och han verkade het idag. Passade bra att han fick göra mål, synd bara att man missade den superba framspelningen till Messi bara, den hade visst varit något i hästväg.

Sängen kallar! Tack för att Ni tog Er tid att läsa och gör gärna ett avtryck!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards