Alla inlägg den 13 april 2010

Av Niclas Bernhardsson - 13 april 2010 12:16

Imorse så ringde jag om en läkartid då dagarna för att få vara hemma från jobbet utan läkarintyg tog slut och halsen gjorde grymt ont. Det gick knappt att svälja och normalt så tror man ju på halsfluss men jag har alltid haft en lättsvullen hals så det var ju inte alls säker. Tim skulle också med då han fortfarande hade en jobbig hosta och Felix var lite röd i halsen. Lika bra att ta med honom också. Men knappt hade jag lagt på luren förrän jag virrade bort mig själv och undrade om det var kvart i 9 eller kvart i 10. Hmm, det beror ju på hur hon sade det. Jag hörde iaf att det var en 9 med i meningen! ;-) Och ringa upp igen är ju inte det lättaste men jag gick via "avbokningsvägen" och ville att de skulle ringa upp istället.

Sen tror jag ju att det är gått om tid och ungarna spelar lite tv-spel. Då, när det är en kvart kvar, så säger jag att vi skall åka och då har visst ingen unge borstat tänderna ens.... Hmm. Nu blev det desto mer bråttom men väl framme så var vi nog bara några minuter försenade.

Sen efter alla jobbiga procedurer med halsprova och sänkan så visade det sig att bara Tim hade lite förhöjd sänka men ingen hade ngt allvarligt. Så det var bara att åka hem och kurera sig. På vägen hem så snackar vi lite om musik när jag på ganska långt håll ser en mystiskt man klädd i svart och kanske blev jag lite distraherad och inte f-n bromsade jag inte utan snarare kanske ökade! Det var polisen som klockade av mig i 12 km/h för fort på en helt obebodd 50-väg. Det var 70 km/h på den vägen hur länge som helst och det tycker jag det borde vara nu också.

Att jag är sjuk var givetvis ingen ursäkt men 2400,00 för 12 km/h för fort? Det kan jag kanske köpa men varför ställer man sig på en väg där det inte är ngn större fara? Den inbjuder ju klart till närmare 70 km/h iaf. Behöver jag säga att jag blev lite irriterad? ;-) Det var en jäkla kö på bilar där så nu får staten lite mer pengar iaf.

Och inandningstest när man har så ont i halsen! Hmmm....

Han önskade iaf att jag skulle krya på mig.

Tack...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards