Alla inlägg den 23 april 2010

Av Niclas Bernhardsson - 23 april 2010 19:58

Lite klent med ungar idag på den frivilla träingen och med för lite sömn samt blodgivning igår så var man lite väl seg idag. Och att börja jobba förmiddagsskift är rätt drygt... Så det var väl inte den bästa träningen jag har gjort men ungarna tyckte väl att det var helt okey.

Igår var det ju den stora dagen sas då vi skulle få reda på lite mer vad företaget hade för planer för oss. Eller rättare sagt vad för slags paket de skulle göra då företaget antagligen skall läggas ned. Och jag blev hyfsat nöjd. När det ändå är som det är så måste man göra det bästa av situationen och som det verkar nu så är det ett bra läge att dra igång det egna företaget för fullt. Så nu kollar jag upp möjligheten att få starta eget bidrag och jag började direkt igår med att åka ned till Arbetsförmedlingen men det var inte ens lätt att  hitta dit. De hade visst flyttat och nu skulle man sitta vid en skärm och fylla i allt. När jag ser en tant som tittar ut från en dörr så frågar jag lite om hur man gör och att jag var lite stressad. Jag skulle till revisorn om en och en halv timme och då svarade hon att jag kunde lägga ned. Det här skulle ta längre tid och efter att ha fyllt i allt så skulle jag dessutom ha något samtal med någon person... Hmm. Det där fick jag ta senare så jag satte mig i bilen och drog till Nyköping. Datorn var förstås med eftersom jag skulle visa upp min bokföring men jag hade lagt bort lappen med adressen så det var bara att koppla upp sig och kika vart det låg och förstås knappa in telefonnumret som jag inte hade sparat.

Kanske inte det roligaste att prata om mötet med revisorn så det hoppar jag över... Sen hade jag en blodgivning inbokad men eftersom jag var lite småförkyld och dessutom rätt trött efter att ha slarvat med sömnen så var jag lite inställd för att få ett nej. Men det var mest jag själv som skulle ta ställning till det eftersom det sliter på mig. När jag ändå var där så bestämde jag mig för att köra på. Det tog sådan tid så jag blev nästan rädd för sprutan då jag låg där. Hmm... Det gör ju inte ont men jag vill inte gärna titta på då de sticker in nålen.

Men allt det här var alltså gårdagen. Idag så var det ju fotbollsträning och det gick alltså lite småsegt men vi tränade teknik och det blev dessutom en hel del frisparksträning. Det var iaf uppskattat. Och imorgon är det Kick Off och jag har en del att förbereda så det är bara att starta igång!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards