Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Niclas Bernhardsson - 7 juni 2010 23:54

Så var det måndag igen och när man kommer upp till Häradsvallen så ser jag att det är många där och på sista tiden så har en del inte riktigt skött sig så man suckade lite för sig själv men tji fick jag! Det var bra kämpatakter från alla och kanske hade de tänkt till lite på slutet. Ganska lång och småhård uppvärmning men inga som gnällde. Och en hel del fys också och fortfarande inget gnäll. Och så skönt att vara tränare då man alltid kan sluta då man själv vill! ;-) - Tre armhävningar till (för jag orkar inget mer...)

Sen många övningar med boll och förstås lite mer matchlika övningar och det kändes som att de fungerade bra. Kul! Och matchspelet var jag själv med i och jisses vad seg jag kände mig. Men det var bara att bita ihop och jag hade något hårt skott som Norén fick upp händerna på och om det var i ren självbevarelsedrift eller mer allmänt räddat, vet jag inte! ;-) Det tog iaf idag och det var skönt. Nu är det bara att köra på! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 7 juni 2010 23:46

Så var det match mot topplaget Malmköping med en domare som verkade bestämd och bra men skenet bedrog lite... Vi gick in med bra inställningen och hade 5-10 minuter i början där vi verkligen spelade boll. Men offsiderna verkade inte vara på vår sida och det blev bara värre och värre. Motståndarna sprang hela tiden och ropade bög till våra spelare och när en kille helt enkelt klipper vår spelare över knäna och verkligen fullföljer den fula kapningen som kunde gått mycket illa så är måttet rågat hos en av våra ledare som tokrusar in på planen och skriker "Det här är ingen match - det är slakt!" Domaren försöker behärska sig och visst har han rätt i att det kan dem ta efter men domaren var helt enkelt för bedrövlig. Han kände visst alla killarna i laget och det verkar som han ville vara lite bussig mot dem...

Jag tyckte faktiskt att det var den sämsta domarinsatsen jag varit med om. Visst gjorde han rätt några gånger då vi gjorde fel men åt andra hållet var det värre. Mycket tjyvnknep på  planen och fula ord men vi skötte oss och det berömde jag killarna för. Men vi kom ur rytmen och vara lite sämre än vi hade hoppats på. Dock så fanns det en hel del ljusglimtar och förhoppningsvis så blir det en bättre match nästa gång. Hmm, det kan inte vara bra för hjärtat det här! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards