Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Niclas Bernhardsson - 5 augusti 2010 23:43

Jodå, det är klart jag varit riktigt trött förut men dagens träning avslutades med att vi körde lite match mot det lite större 95/96-laget och mina killar är ju allt ifrån 98:or till 95:or. Men jag själv var med, det brukar jag vara. Är lite självisk och vill ju också ha lite träning på samma gång. Men jag fick en lite vessla på min kanta. Eller liten och liten, han var nog längre än mig. Och snabb med kondition som bara den. Fy bubban! Jag såg stjärnor och sedan i nästa sekund så var de igång igen. Till slut så ville jag bara kräkas! :-0

Nu är jag så trött så det är inte klokt men imorgon bitti så drar Ullis mig ut på en lite cykeltur och det blir förstås premiärturen för min nyinköpta MTB. Måste visst pumpa upp framgafflarna bara. Är det så på nya cyklar också?

Av Niclas Bernhardsson - 5 augusti 2010 23:17

I förrigår så hade jag en storleverans till Örebro och eftersom jag samtidigt hittade en MTB på blocket där så frågade jag ungarna om de ändå inte ville till Gustavsvik och bada och efter lite velande så ville de det.

Så jag och ungarna samt en kompis till dem packade in sig i bilen, tillsammans med alla varor och så drog vi iväg. Lite försenad så ringde jag till gubben som skulle ta emot mig och berättade läget och sen lämnade jag ungarna lite fort på badhuset och for vidare. Cykeln såg fin ut men hade några år på nacken. Iofs mest stående i garaget. Så den tog jag och sen drog jag vidare för att lämna produkter och de har visst byggt mycket i Örebro för GPS´n visade mig lite varstans och tror jag kom på samma väg flera gånger innan jag kom vidare. Hursomhelst så bodde de några mil utanför Örebro och det var ju lite snopet men hade jag åkt så långt så var det bara att köra på. Trevligt par och det visade sig sen att det var en kund till mig som tipsat dem och tillika en bekant till dem. Det verkar som det kan bli mer köp därifrån och Örebro ligger helt klart i toppen på de städer jag sålt mest Powerslide Nordic till.

Hursomhelst så tog jag mig sen tillbaka in till Gustavsvik och packar in cykeln i bilen och låser den förstås och går in och väntar på barnen. Riktigt fuktigt och varmt där inne och jag har svårt att hitta dem. Till slut så ser jag Felix och säger till honom att jag går och köper mig en kaffe och går ut så länge.

Svarar på lite mail och har det skönt i solen. Träffade förresten en bekant där också. Kul!

Efter ett bra tag så går jag och försöker hitta barnen men det är stört omöjligt. Till slut så ser jag dem fullt påklädda och klara för att gå. Bra!

Men väl tillbaka till bilen så står ena bakdörren helt öppen och jag rusar fram och tittar in. Pust! Cykeln var kvar och allt annat också för den delen. Hmm, jag hade glömt att stänga bildörren. Inte undra på att man får ont i magen! ;-)

Sen blir det lite fika på vägen hem, mest för att röra på benen, det är lite jobbigt att köra så långt.

Och igår så tänkte jag försöka bli av med lite produkter och en storkund fanns i Märsta och en annan typ i Järfälla. Sen hade jag produkter till 3-4 kunder till i bilen men de hade jag inte hunnit meddelat innan utan det fick lösa sig efterhand. Det började inte direkt superbra för när jag lämnar av Ullis och barnen i Skärholmen så kommer jag på att jag glömt att packa ned 1 hel kartong till kunden i Märsta och han ville absolut ha grejerna idag då han fått vänta länge. Det var bara att åka tillbaka och sen brassa upp igen. Då tog jag upp familjen igen och drog vidare men först hade jag stämt träff med en kille som skulle sälja ett par cykelskor. Det var 1 par 44:or och egentligen skulle jag nog haft 43:or men det var sköna och skamligt billiga. Knappt använda för 300 kronor. Det syntes inte en fläck på dem. Kul när man gör bra affärer. Sen drog vi vidare och det var rätt långt. Men fram kom vi och det tog förstås lite tid att förklara alla specialgrejer och så. Vidare sen mot Järfälla var det tänkt men kunden hade hunnit dragit hem och han bodde mot fel håll så det blev ytterligare en halvtimme och det var inte alls populärt i bilen. Men en bra kontakt och dessutom trevligt så jag ville gärna träffa honom men då han bjöd på kaffe så var vi tvungna att tacka nej då klockan tickat på. De andra kunderna fick vi helt enkelt skicka till dagen efter, dvs imorse. Nä, skall man leverera själv så gäller det att passa in och ha lite framförhållning samt dessutom produkterna i bilen! ;-)

Idag så har det varit fortsatt mycket jobb och det är förstås inget att gnälla över, det känns som om man börjar se ljuset igen då det var rätt tufft på slutet. Och för att belöna dem som orkat sig ändå hit i texten så ger jag den första som skriver "Jag såg det, och önskar mig strlk x!" en funktionströja med enklaresport-reklam på. :-) Och sen fortsätter jag med lite dravel här för att bädda in texten lite. Ha det gött och lycka till!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards